چاپ کاتالوگ و چاپ فوری

در این وبلاگ قصد داریم به برسی انواع چاپ کاتالوگ و چاپ فوری بپردازیم و برخی از ویژگی ها آنها را به شما عزیزان بیان کنیم.

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

چاپ کاتالوگ

چاپ کاتالوگ می تواند تمام مشخصات شغل و حرفه شما را بطور کامل و گویا به همراه تصاویر با کیفیت به مشتری هایتان اعلام نماید و در صورتی که طراحی زیبا و همچنین چاپ با کیفیت و مرغوب داشته باشد ممکن است سالها نزد مشتریان شما باقی بماند و در مواقع لزوم پس از مدت ها به آن مراجعه کنند و با شما تماس بگیرند. این روزها تبلیغات چاپی برای معرفی نام تجاری یک شرکت و یا سازمان، یک گزینه انتخابی ایده‌آل محسوب می‌شود! تبلیغات مدرن و نحوه‌ی ارائه‌ی یک محصول باید طبق استانداردهای تعریف شده صورت گیرد تا بتواند برای آن شرکت و یا سازمان مثمر ثمر باشد! چاپ کاتالوگ هم یکی از همین تبلیغات مدرن و کارآمد است که همچون چاپ کارت ویزیت و چاپ بروشور به عنوان بهترین و تاثیرگذارترین روش تبلیغات کسب و کار شناخته شده است! حال ما در این مقاله قصد داریم شما را با کاتالوگ، چاپ کاتالوگ در بهترین چاپخانه و مزایای استفاده از کاتالوگ آشنا کنیم. برای اینکه بدانید کاتالوگ و نقش آن در تبلیغات کسب و کار شما چیست، تا پایان این مطلب همراه ما باشید!


کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ در واقع هویت یک شرکت یا سازمان را نشان می دهد. شما با چاپ کاتالوگ می توانید محصولات ویژه شرکت خود را به شیوه ای جالب و کاربردی تبلیغ کنید. آنها را معرفی و برای هریک از آنها یکسری نکات و ویژگی ها تعریف نمایید! کاتالوگ به نوعی نماینده شما و شرکت شماست! تصور کنید شما قصد دارید محصول جدیدی که ارائه کرده اید را به مشتری خود معرفی نمایید، مسلما ویژگی ها و خصوصیات بارز محصول را گفته و برتری آن را نسبت به دیگر محصولات رقبا و همچنین آیتمی که باعث این تمایز شده است را ذکر خواهید کرد! کاتالوگ هم باید روی همین موضوعات کار کند! به همین دلیل است که می گوییم، کاتالوگ نماینده شماست و بایستی به گونه ای طراحی شود که بتواند تمامی نکات مهم مشتری را برایش ارائه دهد. در واقع هدف از چاپ کاتالوگ، معرفی درست و هوشمندانه از هدف سازمان، دیدگاه سازمان و ارزش های آن است! از این رو بایستی نهایت دقت را در طراحی کاتالوگ کرد تا بهترین ابزار برای مشتری و همچنین تبلیغات شما باشد.

چاپ کاتالوگ را چگونه انجام دهیم؟

جنس کاغذ در چاپ کاتالوگ از اهمیت بالایی برخوردار است و بایستی چاپخانه اطلاعات دقیقی از نوع چاپ و کاغذ انتخابی را به شما انتقال دهد تا بهترین جنس کاغذ را برای چاپ کاتالوگ انتخاب کنید. امروزه چاپخانه های زیادی در سطح شهر وجود دارد که آدم به واقع می ماند که کدامیک از آنها برای کارهای چاپی مناسب است، اگر به دنبال یک چاپخانه خوب و معتبر هستید، می توانید چاپ کاتالوگ و تمامی کارهای چاپی خود را به چاپخانه نقش هنر بسپارید!

مزایای استفاده از کاتالوگ

جالب است بدانید: اگر دو آیتم تبلیغات و اطلاع رسانی به خوبی انجام شود، می تواند موفقیت یک کسب و کار را تضمین کند. شما با چاپ کاتالوگ می توانید هر دو آیتم را به خوبی اجرا کنید. از این رو قبل از چاپ کاتالوگ بهتر است ابتدا تمام استراتژی ها را در نظر بگیرید، به عنوان مثال: محصولاتی که قصد دارید آن را تبلیغ کنید، بشناسید، اطلاعات کامل برای توضیح محصول و هر آنچه که می تواند در تصمیم گیری مشتری کمک کند را گردآوری کنید و سپس، با شناسایی بازار هدف، به چاپ آن اقدام نمایید. همچنین جالب است بدانید: این ابزار تبلیغاتی همیشه در دسترس است و تا مدت ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد، از این رو یک تبلیغ موثر برای شرکت شما محسوب می شود.

چه نکته هایی را در طراحی کاتالوگ رعایت کنیم؟

لازم است بدانید: چاپ کاتالوگ به معنای اینست که شما می خواهید مشتری با توجه به نگرشی که شما از محصول در ذهن او ایجاد می کنید به تصمیم گیری بپردازد. بنابراین بایستی نکته های ریزی را در طراحی آن دقت کنید! از گزاف گویی و عباراتی که به درد مشتری نمی خورد بپرهیزید و تصاویر با کیفیت و تاثیرگذاری را در کاتالوگ درج کنید تا نظر مشتری را به طرف خود بکشانید. انتخاب رنگ در طراحی کاتالوگ و بروشور حرف اول را می زند. اگر به علم رنگ شناسی آگاهی داشته باشید، می توانید با استفاده از آن، رنگ های خاصی را با توجه به رنگ سازمانی خود انتخاب کنید که جلوه بی نظیری به کاتالوگ بدهد. حتما در رابطه با مزایای منحصر به فردی که محصولتان دارد، اشاره کنید و از مزایایی که خدمات شما نسبت به دیگر رقبا دارد هم متنی را در کاتالوگ درج کنید. زیبایی در کنار درج اطلاعاتی مفید و کاربردی می تواند برند شما را به صورت یک برند شاخص حفظ کند.


مراحل چاپ کاتالوگ از صفر تا صد!

همه ی ما اهمیت وجود کاتالوگ جهت بازاریابی در کسب خود را می دانیم اما قبل از انجام هر کاری در روند طراحی و چاپ کاتالوگ بهتر است محتوا، تصاویر مربوط به محصولات یا خدمات و نوع رنگبندی کاتالوگ خود را مشخص کنیم؛ در این صورت اولین مرحله برای جاپ کاتالوگ جمع آوری محتوای مورد نیاز آن می باشد.

مراحل چاپ کاتالوگ را می توان اینگونه بیان کرد:

             تهیه و تنظیم محتوای مورد نیاز از محصولات یا خدمات جهت چاپ در کاتالوگ

             تهیه ی تصاویر حرفه ای و با کیفیت از محصولات یا خدمات

             انتخاب نوع رنگبندی کاتالوگ منطبق با مخاطبان آن

             انتخاب اندازه یا قطع کاتالوگ متناسب با محتوای موجود

             طراحی کاتالوگ متانسب با بازار هدف

             انتخاب کاغذهای مورد نیاز جهت چاپ کاتالوگ

             چاپ کاتالوگ متناسب با تیراژ آن

             انتخاب روکش کاتالوگ در صورت نیاز

             برش کاتالوگ در ابعاد درخواستی

             صحافی کاتالوگ طبق روش درخواستی

             بسته بندی و ارسال

 

تهیه  تنظیم محتوا

محتوا و متون نوشته شده در کاتالوگ ها یکی از مهم ترین بخش های مورد نیاز در چاپ یک کاتالوگ حرفه ای به شمار می رود. پیشنهاد می شود توضیحات کاملی از محصولات یا خدمات خود را در کاتالوگ بیان کنید اما توجه داشته باشید که همواره مختصر بنویسید و از تکرار مکررات به صورت جدی بپرهیزید. سعی کنید کلیدی ترین و مهم ترین توضیحات مربوط به محصولات یا خدمات خود را جمع آوری کنید تا خواننده مفهوم کلی کاتالوگ شما را درک کند تا با محتوای خود بتوانید مخاطبان خود را به یک مشتری بلقوه تبدیل کنید. علاوه بر این اکثر خوانندگان به مطالعه تمام متون نوشته شده نمی پردازند و معمولا تیترهای صفحات را می خوانند، از این فرصت استفاده کنید و با استفاده از تیترهای جذاب و انگیزشی مخاطبان کاتالوگ را مجذوب محصولات یا خدمات خود نمایید.

تهیه ی تصاویر مربوط به محصولات و خدمات

تصاویر مورد استفاده در چاپ کاتالوگ یکی دیگر از موضوع هایی است که باید به آن توجه داشت. استفاده از تصاویر با کیفیت و اصولی تاثیر زیادی در جذب مخاطبان دارد به طوری که تصاویر زیبا و جذاب می توانند به راحتی مخاطبانتان را به سمت شما سوق دهند. پیشنهاد می شود جهت عکاسی صنعتی به واحد عکاسی چاپخانه نقش هنر مراجعه نمایید تا ضمن مشاهده ی برخی از نمونه کارهای ما اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

انتخاب نوع رنگبندی کاتالوگ

نوع رنگبندی یک کاتالوگ باید متناسب با مخاطبان کاتالوگ انتخاب شود پس برای این کار باید در ابتدا بازار هدف و مخاطبان خود را شناسایی کنید. به طور مثال اگر صاحب مهد کودکی هستید بهتر است از رنگ های شاد، جذاب و انگیزشی استفاده نمایید. علاوه بر این بهتر است رنگبندی کاتالوگ خود را هماهنگ با برند خود انتخاب نمایید، این موضوع علاوه بر افزایش اعتبار برند شما باعث می شود تا مخاطبان مورد نظر، برند شما را راحت تر به یاد آورند.

انتخاب اندازه یا قطع کاتالوگ

قبل از طراحی کاتالوگ و پس از تهیه و تنظیم محتوا و تصاویر مورد نیاز جهت چاپ کاتالوگ، باید اندازه ی کاتالوگ را متناسب با محتوای موجود انتخاب کرد. در همین راستا یکی از مهم ترین مواردی که قبل از طراحی باید آن را در نظر گرفت اندازه و قطع کاتالوگ مورد نیاز می باشد چراکه در وحله ی اول طراح کاتالوگ باید چهارچوب های کاتالوگ را بداند و در مرحله ی بعد باید به این موضوع توجه داشت که این موضوع تاثیر مستقیم در هزینه ی چاپ کاتالوگ دارد. پیشنهاد می شود قبل از انتخاب اندازه کاتالوگ مورد نیاز با مشاوران چاپخانه نقش هنر تماس حاصل فرمایید تا علاوه بر توصیه هایی جهت کاهش هزینه نسبت دور ریز کاغذ، بتوانید بهترین قطع مورد نیاز را برای کاتالوگ خود انتخاب نمایید.

طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ را می توان مهم ترین بخش در یک کاتالوگ دانست. همانطور که می دانید کاتالوگ های بسیاری چاپ و عرضه می شوند، اما بسیاری از این کاتالوگ ها به خاطر عدم طراحی اصولی و زیبا مورد استقبال مخاطبان قرار نمی گیرند. پس بهتر است کاتالوگ خود را به بهترین نحو ممکن متناسب با بازار هدف و مخاطبان خود، طراحی نمایید. در آخر در نظر داشته باشید که صرف زمان و هزینه ی بیشتر در این بخش می تواند باعث بهره وری بیشتر از تبلیغات شما شود. پیشنهاد می کنیم به واحد طراحی کاتالوگ نقش هنر مراجعه نمایید و به شماهده ی برخی از نمونه کاتالوگ های طراحی شده توسط چاپخانه نقش هنر بپردازید.

انتخاب کاغذ کاتالوگ

همانطور که می دانید کاتالوگ ها را می توان بر روی انواع کاغذها با گرماژ مختلف چاپ نمود. این موضوع کاملا بدیهیست که چاپ کاتالوگ با کاغذهایی با گرماژ بالاتر از هزینه ی بیشتری برخوردار است اما باید بدانید که استفاده از کاغذ هایی که ضخامت بیشتری دارند، ارزش بیشتری برای مخاطبان نیز دارند. در همین راستا باید به این موضوع نیز اشاره کرد که نوع کاغذ جهت چاپ کاتالوگ هم از تاثیر به سزایی برخوردار است پس بهتر است جهت چاپ کاتالوگ خود بهترین ضخامت مورد نیاز را انتخاب نمایید و از مرغوب ترین جنس کاغذ نیز استفاده نمایید تا چاپ روی کاغذ به بهترین نحو ممکن انجام شود. در این خصوص می توانید با تماس با چاپخانه نقش هنر از مشاوره ی رایگان برخوردار شوید.

چاپ کاتالوگ متناسب با زمان و تیراژ

پس از طراحی کاتالوگ و نهایی شدن طرح های آن و پس از انتخاب متریال متناسب، چاپ کاتالوگ انجام خواهد شد. چاپ کاتالوگ را نسبت به زمان و تیراژ آن می توان به دو روش چاپ فوری (چاپ دیجیتال) و افست انجام داد. اگر تیراژ کاتالوگ شما کمتر از 500 عدد می باشد و زمان  چاپ برای شما مهم است  پیشنهاد می کنیم از چاپ فوری (چاپ دیجیتال) استفاده نمایید و در صورتی که تیراژ چاپ کاتالوگ شما بیشتر از این تعداد است می توانید از چاپ افست که هزینه ی مقرون به صرفه دارید استفاده نمایید؛ علاوه بر این باید بدانید چاپ به صورت افست از کیفیت بالاتری نسبت به چاپ دیجیتال دارد.

انتخاب روکش کاتالوگ

روکش صفحات کاتالوگ انواع متفاوتی دارد و معمولا برای زیبایی بیشتر یا محافظت از صفحات کاتالوگ به کار می رود. روکش سلفون براق، روکش سلفون مات، روکش ورنی و ... که هرکدام از ویژگی های خاص خود برخوردار هستند، به عنوان محبوب ترین روکش ها شناخته شده هستند و جهت مصارف مختلف کاربدهای مختلفی نیز دارند. بیشتر اوقات این نوع روکش ها بر روی جلد کاتالوگ مورد استفاده قرار می گیرد و باعث می شود تا زیبایی و گیرایی کاتالوگ افزایش یابد.

برش کاتالوگ

پس از چاپ کاتالوگ و در صورت نیاز استفاده از روکش بر روی صفحات کاتالوگ، مرحله ی برش انجام می شود. برش صفحات کاتالوگ یکی از حساس ترین اموری است که باید به آن توجه داشت که می تواند تاثیر به سزایی در صحافی کاتالوگ بگذارد چرا که در صورتی که برش کاتالوگ به درستی انجام نشود امکان دارد برخی از محتوا و تصاویر کاتالوگ نیز به اشتباه بریده شوند! برش صفحات در چاپخانه نقش هنر با جدیدترین و بهترین دستگاه های موجود در دنیا و با کمترین میزان خطا انجام می شود.

صحافی کاتالوگ

پس از برش کاتالوگ مرحله ی بعدی که باید انجام شود صحافی کاتالوگ است. صحافی کاتالوگ و چیدمان صفحات کاتالوگ با دقت زیاد و سرعت بالا یکی از مهم ترین ویژگی های چاپخانه نقش هنر است که این مهم را فراهم می سازد تا مشتریان محترم کاتالوگ های چاپ شده ی خود را در کمترین زمان ممکن تحویل گیرند. صحافی نیز مانند موارد دیگر انواع مختفی دارد که صحافی به صورت منگنه ای به صورت ساده و لوپ و همچنین صحافی با استفاده از چسب مهم ترین انواع صحافی به شمار می روند.

بسته بندی و ارسال

تمام کاتالوگ های چاپ شده توسط چاپخانه نقش هنر در واحد بسته بندی و ارسال چاپخانه نقش هنر به صورت تخصصی و به صورت کاملا دقیق انجام می شود. یکی از موارد مهم در چاپ کاتالوگ این است که کاتالوگ های چاپ شده در کمترین زمان و بدون هیچ مشکل و آسیبی در اختیار مشتریان عزیز قرار گیرد. بسته بندی دقیق علاوه بر حفظ کاتالوگ ها از آسیب های مربوط به جا به جایی باعث می شود تا حمل و نقل این کاتالوگ ها نیز به راحتی انجام شود و همین موضوع باعث می شود تا تمام سفارشات چاپخانه نقش هنر به راحتی در تمام نقاط کشور عزیزمان ایران توزیع شود.

مشتریان گرامی می توانند جهت اطلاعات بیشتر در مورد چاپ کاتالوگ، طراحی کاتالوگ و تعرفه های مربوطه با واحد فروش چاپخانه نقش هنر تماس حاصل فرمایند.

تلفن واحد فروش: 700 900 66 - 021

 


منبع : چاپخانه نقش هنر


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
چاپخانه نقش هنر

چاپ

ریشه‌شناسی

واژهٔ چاپ و صورت قدیمی‌تر آن «چهاپ» را برگرفته از واژهٔ مغولی چاو دانسته‌اند که به معنای «فشردن سطحی بر سطح دیگر» است. همچنین «چاپ» در تُرکی به معنی کوبیدن یا حرکت مداوم همراه با کوبش است. چاپ در لغت به‌معنای نقش، اثر، مُهر و نشان آمده‌است و در متون مختلف کلمات طبع، باسمه، و تافت به‌عنوان مترادف آن به‌کار رفته‌است.

پیشینه

از مهم‌ترین رخدادهای تاریخ، اختراع حروف چاپی مستقل و دستگاه چاپ بوده‌است که به تصور غالب، اولین بار، یوهانس گوتنبرگ (۱۴۶۸–۱۳۹۷) آلمانی در سال ۱۴۵۶ میلادی آن را اختراع کرد؛ اما در حقیقت اختراع فن چاپ به قرن‌ها پیش از گوتنبرگ برمی‌گردد.

ادوار تاریخی چاپ و تحولات آن از ابتدا تاکنون به‌طور کلی به ۶ دسته تقسیم‌بندی می‌شود:

  1. پیش از تاریخ و آغاز دوران تاریخی
  2. دوران باستان
  3. دوران چینی‌ها
  4. دوران هنری
  5. دوران مکانیک
  6. دوران فتو مکانیک[۱]

این دوران از آغاز خط نویسی و پیش از آن تا حدود قرن ۲۰ میلادی را شامل می‌شود.

اختراع چاپ در چین

آسوریان چند هزار سال پیش از میلاد بر خشت‌هایی از گل رس مُهر می‌زدند. انگشترهای خاتم نیز که در زمان باستان استفاده می‌شد بر همین اساس کار می‌کرد، چاپ باسمه نیز قرن‌ها قبل از گوتنبرگ در چین شناخته شده بود، در دوران حکومت سلسلهٔ تانگ در چین (۹۰۶–۶۱۸)، قدیمی‌ترین نمودهای صنعت چاپ دیده شده‌است. در این دوره، نقش‌ها بر روی صفحه‌ای چوبی حکاکی، و بعد بر روی پارچه چاپ می‌شد. اولین اشاره به چاپ، در سال ۵۹۳ و یک فرمان حکومتی چینی است که در آن، امپراتور ون‌تی، دستور می‌دهد تصاویر و متون بودایی را چاپ کنند. این متون را اول بر قطعه‌ای کاغذ نازک می‌نوشتند و بعد آن را بر صفحه‌ای چوبی می‌چسباندند و متن را بر روی چوب حکاکی می‌کردند تا یک «زینک» چوبی بسازند و از آن برای چاپ متن استفاده کنند. این شیوه زمان زیادی می‌برد، چرا که هر صفحه از کتاب باید بر یک صفحهٔ چوبی جداگانه حکاکی می‌شد.

قدیمی‌ترین کتاب چاپی[۲] که تاکنون پیدا شده‌است، یک متن مذهبی بودایی است که در سال ۸۶۸ چاپ شده، این متن در غار دون‌هوانگ در جادهٔ ابریشم کشف شده‌است. در قرن نهم، کتاب‌های چاپی با تیراژ بالا در شو (ایالت چچوان امروز) عرضه شد و دلالان خصوصی امکان خرید آن‌ها را داشتند. کمی بعد، فن چاپ به ایالت‌های دیگر نیز گسترش یافت و در اواخر قرن نهم، در تمام چین رواج یافت. کتاب‌هایی نظیر کتاب‌های کنفوسیوسی، متون بودایی، فرهنگ‌های لغت، کتاب‌های ریاضیات و ... در این دوران چاپ شده‌است. این فن به سرعت پیشرفت کرد و در سال ۱۰۰۰ میلادی، کتاب‌های صحافی شده به سبک امروز، جانشین تومارها شد.

در سال ۱۰۴۱ میلادی، کیمیاگری چینی به نام بی‌شنگ، حروف مستقل چاپی را اختراع کرد این حروف بر روی سفال مرطوب حکاکی می‌شد و بعد از پختن در کوره، دوام زیادی می‌یافت و سرعت حروفچینی و تکثیر متون را بسیار بالا می‌برد حروف دستی و حروف قلعی که پس از آن ایجاد شد، هیچ‌یک رواج نیافت، بر عکس حروف چوبی متداول شد. در اوایل قرن ۱۱، اختراع حروف چاپی مستقل باعث رواج کتاب‌های ارزان‌تر چاپی در دوران سلسلهٔ سونگ (۱۲۷۹–۹۶۰) در چین شد.

چاپ در کره

اعتبار اختراع حروف چاپی فلزی و صنعتی شدن چاپ، از آنِ حکومت کره است که اولین بار در سال ۱۲۴۱ میلادی به آن اشاره می‌شود. در سال ۱۳۹۲، ۶۴ سال قبل از دستگاه چاپ گوتنبرگ، دولت کره، وزارت چاپ را تأسیس کرد که وظیفه داشت حروف چاپی فلزی را با فن ریخته‌گری تولید کند. کارخانهٔ ریخته‌گری دولت کره، در سال ۱۴۰۳، یک قلم مفرغی شامل صدها هزار کاراکتر داشت و تا پایان قرن پانزدهم، ده‌ها قلم کره‌ای دیگر نیز اختراع شد. احتمال دارد که مارکوپولو که در قرن سیزدهم به چین رفت، کتاب‌های چاپی را دیده باشد و او یا مسافران دیگر جادهٔ ابریشم، این دانش را به اروپا آورده باشند که بعدها الهام‌بخش یوهان گوتنبرگ برای اختراع ماشین چاپ شد، چون غربیان نیز قبل از گوتنبرگ با چاپ آشنایی داشتند.

ابداع گوتنبرگ

در ۱۴۵۲، یوهانس گوتنبرگ آلمانی به ایدهٔ چاپ متحرک تحقق بخشید. وی در کارگاهش فناوری ساخت ورق، جوهر با پایهٔ روغنی و پرس را برای چاپ یک کتاب گرد هم آورد و دستگاه چاپ را اختراع کرد. در واقع او فناوری‌هایی را که سال‌ها قبل برایشان فکر و تلاش شده بود، به ثمر رساند.

گوتنبرگ، چاپگر آلمانی، نخستین کسی بود که برای هر حرف، قطعهٔ فلزی جداگانه‌ای درنظر گرفت. وی قطعه‌ها را برای ترکیب کلمات مناسب کنار هم قرار داد، بر آن‌ها مرکب مالید، و بر ورق‌های کاغذ فشرد و به این ترتیب چاپ نوین را ایجاد کرد. وی حروف را ابتدا از جنس چوب، سپس از سرب، و بعدها از آلیاژ سرب، قلع، و آنتیموان ساخت وی نسبت فلزات آلیاژ را به گونه‌ای انتخاب کرد که حروف بیش از حد سخت و نرم نباشند.

گوتنبرگ روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ برگ چاپ می‌کرد. نخستین کتابی که او به این شکل پدید آورد کتاب مقدس ۴۲سطری بود. کتاب‌هایی که در آن زمان به‌چاپ می‌رسید به اینکونابولا معروف است. ابداع گوتنبرگ ظرف مدتی حدود ۴۰ سال در عمدهٔ کشورهای اروپایی و در شهرهایی مانند ونیز، فلورانس، پاریس و لیونرواج یافت و چاپخانه‌هایی با این روش به‌وجود آمد. در فاصلهٔ سال‌های ۱۴۶۰–۱۴۷۰ چاپخانه‌هایی در آلمان و سایر کشورهای اروپایی پدید آمد. در نیم‌قرن نخست پس از کار گوتنبرگ، حدود چهل‌هزار کتاب به چاپ رسید و شمارگان مجموع آن‌ها از ۱۲ میلیون نسخه فراتر رفت. در پایان قرن پانزدهم در اروپا، بیش از ۲۰۰ چاپخانه در ۶۹ شهر فعالیت مستمر داشت. از جمله چاپخانه‌های مهم آن دوره می‌توان به چاپخانه آنتون کابرگر در شهر نورنبرگ اشاره کرد که تعداد ماشین‌های چاپ آن ۲۴ دستگاه بود و صدها نفر در آن چاپخانه کار می‌کردند. از دیگر خدمات گوتنبرگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابداع روش چاپ پیچشی به کمک روغن زیتون که تا سال‌ها در آسیا و اروپا به کار می‌رفت
  • توسعه روش بلوکی چاپ که پس از بازگشت مارکو پولو از آسیا ابداع شده بود
  • توسعه روش ساخت کاغذ به تعداد زیاد که از چین وارد اروپا شده بود
  • توسعه روش‌های ساخت مرکب
  • توسعه روش منگنه و قالب بندی کتاب که اجازه چاپ کتاب‌های قطور را می‌داد

دستگاه چاپ گوتنبرگ، هزینه‌های بسیار زیادی داشت و در نتیجه بیشتر مورد توجه ثروتمندان آن دوران بود.
۳۰۰ سال پس از اختراع دستگاه چاپ گوتنبرگ، یک نمایشنامه‌نویس آلمانی به نام آلوئیس زنه فلدر، چاپ‌سنگی یا لیتوگرافی را در سال ۱۷۹۶ میلادی اختراع کرد. هر سنگی که متن یا تصویر با این روش روی آن نقش می‌بست، برای چاپ حدود ۷۵۰ نسخه عملکرد مطلوب داشت و پس از آن نقش روی سنگ قابل چاپ نبود.

ورود صنعت چاپ به ایران

دربارهٔ شروع چاپ سنگی در ایران روایات متعددی وجود دارد، اما روایت قوی‌تر این است که چاپ سنگی را نخستین بار میرزا صالح شیرازی در تبریز راه‌اندازی کرد. میرزا صالح که از سوی دولت ایران برای فراگیری هنرهای جدید به اروپا رفته بود، در بازگشت یک دستگاه چاپ سنگی با خود به تبریز آورد که آن را در سال ۱۲۲۵ هجری قمری راه انداخت. چاپخانهٔ سنگی در مدت کوتاهی در تهران، اصفهان و سپس سایر شهرهای ایران تأسیس شد و بیش از ۵۰ سال تنها روش چاپ در ایران بود و تا اواخر دورهٔ قاجار، هر چه در ایران چاپ می‌شد، به روش چاپ سنگی بود. البته هشت سال قبل از ورود چاپ سنگی به ایران چاپ سربی راه‌اندازی شده بود، ولی به علت هزینه و زحمت زیاد آن، پس از ورود چاپ سنگی، کنار گذاشته شد ولی بعدها در دورهٔ قاجار دوباره استفاده از حروف سربی رایج گردید.اولین چاپخانه بروش حروفچینی(چاپخانه حروفی) در اواخر دهه ۱۲۷۰، توسط یوسف اعتصامی(اعتصام الملک آشتیانی پدر پروین اعتصامی) در تبریز دائر گردید.

مخالفت‌ها

درپی اختراع صنعت چاپ، برخی مسلمانان متعصب حکم به منعش دادند و آن را به عنوان اختراعی «مضر امر الهی» معرفی می‌کردند.

شیوه‌های چاپ

حال بعضی از ابداعات چاپ در قرن ۱۹ و ۲۰ م را بررسی نماییم. در دههٔ آخر قرن ۱۸ م تحولاتی در چاپ ایجاد شد؛ از جمله اینکه در همین دوره شخصی به نام آلویز سنفلدر اتریشی چاپ سنگی را برای تکثیر ورقه‌های موسیقی ابداع کرد و به آن به عنوان جایگزینی برای سیاه قلم کاری نگاه کرد. در این روش نگاره به وسیلهٔ یک قلم تیز یا عمل یک اسید بر سطح سنگ ایجاد می‌شود و نگاره با رنگ سیاه بر سطح سنگ خاکستری ترسیم می‌شود. از همین جهت تصور کار نهایی چندان مشکل نبود. در این شیوه روش کار این‌گونه است که قسمت‌هایی را که نمی‌خواستند چاپ شود (روی سنگ) مرطوب می‌کردند و در نتیجه مرکب چاپ که چرب است به آن قسمت‌ها نمی‌چسبید و قسمت‌های خشک مرکب را جذب می‌کردند و بدین صورت سطح آماده چاپ شامل دو قسمت بود:

  • بخش مرطوب (برای قسمت‌های سفید)
  • بخش خشک (برای قسمت‌های سیاه یا رنگی)

همین شیوه چاپ بود که بعدها به اختراع چاپ افست منجر گردید. اختراع عکاسی شاید بیش از هر عامل دیگر بر چاپ و صنعت تأثیرگذار بود و با وجود اینکه تهدیدی برای روش‌های دستی چاپ به حساب می‌آمد اما با اختراع عکاسی روش حساس کردن سطح فلز و برگرداندن تصویر و حروف و نقوش بر روی آن ابداع شد. این روش جدید منشأ چاپ با کلیشه‌های خطی گردید و در پی پیشرفت عکاسی شیوه‌های گراوور، فتوگراوور و هلیوگراوور ایجاد شدند. در اوایل قرن ۱۹ م ماشین‌هایی ابداع شد که اعمال مختلف چاپ را به‌طور خودکار انجام می‌دادند و در نتیجه سرعت چاپ افزایش یافت تا جایی که ماشین‌های روتاتیو که قادر بودند در یک لحظه هر دو روی کاغذ را چاپ کنند به وجود آمد. با توجه به مطالب گفته شده به‌طور کلی به ۳ روش می‌توان یک نمونه (تصویر یا نوشته) را به چاپ رساند که عبارتند از:

  1. چاپ برجسته یا لترپرس یا تایپوگرافی
  2. چاپ گود یا فرورفته یا هیلوگراوور
  3. چاپ مسطح یا پلانوگرافی یا لیتوگرافی

اسلوب‌های اصلی چاپ

بنابراین اسلوب اصلی چاپ با در نظر گرفتن ۳ مرحله زیر ضروری است:

الف:تهیهٔ گراوورهای دستی
ب:تبدیل گراوور به چاپ و انجام چاپ
ج:استفاده از فتو مکانیک در چاپ[۳]

چگونگی انجام انواع چاپ

۱- چاپ برجسته:در این روش سطح چاپ شونده به صورت برجسته است. در نتیجه قسمت برجسته در مقابل غلتک آغشته به مرکب چاپ رنگ را به خود می‌گیرد و به کاغذ منتقل می‌کند. واضح است که در این شیوه سطح برجسته باید معکوس نقش مورد نظر باشد تا پس از چاپ شدن بر روی کاغذ به صورت صحیح نمایان گردد.
۲- چاپ گود:در این نوع چاپ نقش‌ها و تصاویر در سیلندر استوانه‌ای که سطح چاپ شونده است، به صورت فرورفته‌اند. این نوع چاپ از کیفیت بالایی برخوردار است اما به دلیل هزینه زیادی که دارد برای کارهایی با تیراژ بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ مثل:تمبر، اسکناس،...

سیلندر چاپ گود دو نوع است:

الف: تمام سیلندر ریخته‌گری می‌شود و پس از پایان چاپ دوباره ذوب می‌گردد.
ب: فقط رویهٔ سیلندر که نقوش در آن فرورفته‌اند عوض می‌شود و پس از هر بار چاپ فقط این رویه تعویض می‌گردد. در این نوع چاپ سطح تصاویر یا حروف چاپ افست است.
۳- در این شیوه سطح چاپ شونده نه برجسته و نه فرورفته است و با خاصیت مواد، حروف و تصاویر مرکب را به خود جذب نمی‌کنند. این روش تکامل یافته شدهٔ لیتو گرافی یا چاپ سنگی است. در این شیوه که سطح چاپی صاف است نقش نخست از لوحهٔ فلزی به استوانه لاستیکی منتقل می‌شود و از روی آن به کاغذ انتقال می‌یابد.

صفحهٔ فلزی چاپ یا همان زینک به دور یک استوانه لاستیکی بسته می‌شود. دو غلتک یکی آغشته به مرکب و دیگری آغشته به آب برمبنای تضاد بین آب و چربی باعث می‌شوند نقش روی زینک مرکب بگیرد و قسمت‌های دیگر مرکب را جذب نکنند در این نوع چاپ با ۴ رنگ اصلی و استفاده از ترام، تمام رنگ‌ها ساخته می‌شود.[۱][۴]

پیشرفت‌های صنعت چاپ از زمان گوتنبرگ تا قرن بیستم

حدود ۱۴۹۰ میلادی روش‌های مختلف اسیدکاری روی صفحات فلزی شکل گرفت. سال ۱۵۵۰ اولین لنز توسط کاردون[واژه‌نامه ۱] ایتالیایی ساخته شد. آلومیس زنه فلدر در سال ۱۷۹۶ روش لیتوگرافی را ابداع نمود. وی به مخترع چاپ سنگی شهرت دارد.

  • حدود سال ۱۷۹۹ تا ۱۸۰۰ اوبی رو در پاریس نخستین دستگاه کاغذسازی را اختراع نمود که در سال ۱۸۲۰ دستگاه‌های کامل‌تری ساخته شد.
  • در سال ۱۸۱۱ نخستین ماشین سیلندری لترپرس که با نیروی بخار کار می‌کرد توسط کونیک[واژه‌نامه ۲] مخترع آلمانی ساخته شد.
  • در سال ۱۸۱۸ با همکاری باور ماشین چاپ سیلندی مضاعف عرضه گردید که پشت و روی کاغذ در این دستگاه به چاپ می‌رسید.
  • در سال ۱۸۲۲ ویلیام چرچ[واژه‌نامه ۳] اولین ماشین حروفچینی را به ثبت رسانید.
  • در سال ۱۸۲۵ نیس فورنیس[واژه‌نامه ۴] تهیه فرم چاپ روی صفحه‌های فلزی از جمله مس را به روش فتومکانیکی ابداع کرد وبا ساخت پرس دستی نمونه‌هایی تکثیر نمود.
  • در سال ۱۸۴۴ ریچارد هو در ایالات متحده ماشین چاپ رتاتیو را به ثبت رسانید فرم چاپ به صورت مدور، دور سیلند بسته می‌شد.
  • در سال ۱۸۵۰ ژیلوت[واژه‌نامه ۵] اسیدکاری روی فلز را تکامل بخشید.
  • در سال ۱۸۵۱ اسکات آرشر[واژه‌نامه ۶] روش کلودیوم مرطوب (شیشهٔ نگاتیو) را ارائه کرد.
  • در سال ۱۸۵۹ هنری جیمز[واژه‌نامه ۷] در انگلستان با روش فتوشیمی گرافی کلیشه زیر را ساخت.
  • در سال ۱۸۶۶ در ایالات متحده اولین ماشین چاپ با کاغذ رول به ثبت رسید.
  • در سال ۱۸۷۰ اولین دوربین نوسانی ریلی توسط موس ساخته شد.
  • در سال ۱۸۷۴ کارل کلیچ[واژه‌نامه ۸] اهل چک با استفاده از نوعی کاغذ کاربن، تهیهٔ فرم را بهبود بخشید.
  • در سال ۱۹۱۰ اولین ماشین هلیوگراور با استفاده از تیغهٔ دکتر بلید شروع به کار کرد.
  • در سال ۱۹۱۲ ماشین چاپ پشت و رو زن‌افست توسط کاسپار هرمان طراحی و ساخته شد (کاغذ به صورت لوله‌ای).
  • در سال ۱۹۱۲ شرکت رولند ماشین چاپ افست با سه سیلندر مساوی را تولید کرد.
  • در سال ۱۹۵۰ سیستم حروفچینی منوفتو (تکامل یافته منوتایپ) اختراع شد.
  • در سال ۱۹۶۵ دکتر هل با ارائهٔ سامانه‌ای نوین و ساخت دستگاه اسکنر تحول بزرگی در حروفچینی و فتولیتوگرافی به وجود آورد.
  • در سال ۱۹۷۶ اشعهٔ لیزر در دستگاه‌های فتولیتوگرافی و حروف‌چینی به کار گرفته شد.

چاپ در صنعت نساجی

چاپ در حقیقت رنگرزی موضعی یا از بین بردن موضعی رنگ است. گرچه با استفاده از ماشین بافندگی یا کشبافی نیز می‌توان نقشی را با نخ‌های رنگی یا حتی یک نخ رنگی روی پارچه به وجود آورد، ولی چاپ یک نقش روی پارچه غالباً آسان تر بوده و ارزان‌تر تمام می‌شود و تولید بسیار بالاتری را ممکن می‌سازد. پارچه‌های چاپ شده عموماً به علت عدم امکان نفوذ خمیر چاپ به طرف دیگر پارچه فقط در یک طرف نقش دارند. علاوه بر پارچه، فتیله شانه شده، کلاف نخ یا دسته نخ تار (چله) چاپ شود.

  • چاپ پارچه‌های بافته شده:پارچه‌های بافته شده بیشتر از پارچه‌های دیگر چاپ می‌شوند. پارچه‌های کشباف به مقدار کمتر و بدون بافت‌ها به مقدار بسیار کمتر چاپ می‌شوند.
  • چاپ کلاف نخ: کلاف نخ توسط غلتک‌های چاپ ویژه‌ای چاپ و سپس تثبیت می‌کنند. همچنین می‌توان نخ را ابتدا به صورت کشباف ساده درآورد و بعد از چاپ و تثبیت، پارچه را شکافت و نخ را روی بوبین جمع‌آوری کرد. استفاده از چاپ جت که محلول یا تعلیق رنگینه را به صورت اسپری روی کالا می‌آورد از روش‌های دیگر چاپ کلاف است.
  • چاپ چله: چاپ چله برای تولید پارچه‌هایی است که هر دو روی آن در معرض دید قرار می‌گیرد و احتیاج به نقش در هر دو روی پارچه دارد. از روش‌های دیگر چاپ چله چاپ ترانسفر یا انتقالی است.
  • چاپ فتیله پشمی شانه شده: برای تولید نخ ملانژ با یکنواختی بالا که در تولید پارچه‌هایی با کیفیت عالی استفاده می‌شود فتیله پشمی شانه شده توسط ماشین ویگورو چاپ شده و بعد از تثبیت مراحل بعدی ریسندگی را طی می‌کند.
  • روش‌های چاپ در نساجی
  • چاپ مستقیم: این روش آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش است و بیشتر از روش‌های دیگر کاربرد دارد در این روش پارچه ممکن است زمینه سفید یا روشن رنگی داشته باشد. رنگینه به کمک خمیر چاپ مستقیماً روی پارچه چاپ می‌شود.
  • چاپ برداشت: در این روش پارچه مطابق با روش‌های مناسب رنگرزی و تثبیت می‌شود. سپس به کمک چاپ رنگ زمینه پارچه طبق طرح از میان برداشته می‌شود و جای سفید ان باقی‌مانده یا آنکه هم‌زمان با از بین رفتن رنگ زمینه رنگ دیگری که تحت تأثیر مواد برداشت‌کننده قرار نمی‌گیرد جای آن را می‌گیرد. حالت اول برداشت سفید و حالت دوم برداشت رنگی نام دارد.
  • چاپ مقاوم: در این روش از تثبیت رنگینه زمینه یا تماس رنگینه با الیاف در مواضع جاپ شده جلوگیری به عمل می‌آید. مقاومت در مقابل تثبیت رنگینه زمینه ممکن است به صورت فیزیکی یا با استفاده از مواد شیمیایی باشد. در صورتی که طرح پارچه ابتدا چاپ شده و سپس با یک شابلون تمام باز با خمیر چاپ حاوی رنگینه زمینه چاپ شود آن را (پیش مقاوم) و اگر پارچه بعد از چاپ شدن با یک شابلون تمام باز با خمیر چاپ حاوی رنگینه زمینه با خمیر چاپ مقاوم چاپ شود آن را (پس مقاوم) گویند.
  • چاپ کَلاقه‌ای یا باتیک یکی از روش‌های چاپ بر روی پارچه است که در کشورهایی مانند اندونزی، تایلند، سریلانکا، هند و ایران از قدیم کاربرد داشته‌اند.

این روش در ایران بیشتر در تبریز و اسکو رواج دارد و کَلاقه‌ای نامیده می‌شود. واژه باتیک ریشه اندونزیایی دارد[۱]. در چاپ کلاقه‌ای، کلیه طرحها و رنگها را با استفاده از واکس و عملیات رنگرزی بر روی پارچه منتقل می‌کنند. برای این کار بیشتر از پارچه ابریشم استفاده می‌شود. تاروپود پارچه از واکس پوشیده می‌شود و هر دو روی پارچه یکسان نقش می‌شود. رنگهای به کار رفته برای چاپ بیشتر از دسته رنگهای گیاهی مانند روناس، اسپرک، پوست انار و زردچوبه است. یکی از ویژگی‌های چاپ کلاقه‌ای ایجاد رگه‌های رنگی است که در اثر شکستن واکس و نفوذ رنگ از میان این شکست‌ها به پارچه در حین عملیات رنگرزی بر روی پارچه پدید می‌آید. ابزار کار چاپ باتیک «تیان» نام دارد که وسیله‌ای فلزی شبیه به قیف نازک است. همچنین قلم‌مو، مهر و کارگاه چوبی (برای مهار کردن پارچه) نیز استفاده می‌شود. روش‌های چاپ باتیک عبارتند از چاپ مستقیم، چاپ برداشت، چاپ با شابلون، نقاشی باتیک روی پارچه ابریشمی، تار عنکبوتی، قلم‌مویی، بدون رنگرزی و باندا (پیچشی). استاد حسین گنجینه از استادان معروف این سبک در ایران است.

انواع چاپ

چاپ انواع مختلفی دارد که متناسب با آنچه که قرار است چاپ شود و آنچه که بر آن قرار است چاپ شود انتخاب می‌گردد. مهم‌ترین این روش‌های عبارت‌اند از:


منبع: wikipedia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپخانه نقش هنر

سازه های نمایشگاهی

مسلما شما هم با سازه های نمایشگاهی آشنایی دارید و انواع آنها را در نمایشگاههای تبلیغاتی و یا در مکان های دیگر دیده اید. سازه های نمایشگاهی به ابزارهایی گفته می شود که به منظور دیزاین غرفه های نمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. استند نمایشگاهی، رول آپ، پاپ آپ، میز کانتر و ... نمونه های معروف و بارز از سازه های نمایشگاهی هستند که به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. جالب است بدانید: این روزها سازه های نمایشگاهی به عنوان بازاریابی هم به کار می رود و در خیلی از بانک ها و موسسات می توانید نمونه های مختلفی از این سازه ها را ببنید. از ویژگی های منحصر به فرد این سازه ها مقاوم پذیری و جذابیت سبک ان و همچنین قابلیت نصب راحت است که می تواند نظر خیلی از مشتریان را به خود جلب کند. سازه هایی هستند با قابلیت جابجائی، وزن مناسب، ایستائی مناسب و ماندگاری طولانی، هدف از تولید این سازه ها کم کردن هزینه، نصب سریع و آسان و امکان حمل و نقل آنها است.

چاپ کاتالوگ

هدف از سازه های نمایشگاهی چیست؟

با ورود به نمایشگاههای تبلیغاتی و با دیدن غرفه ها به وضوح هدف استفاده از سازه های نمایشگاهی را درک می کنید. از زمانیکه تبلیغات مطرح شد و افراد با راه اندازی نمایشگاههای تبلیغاتی به فروش بیشتر دست یافتند، این نمایشگاهها توانست از جایگاه خوبی برخوردار باشد و به صورت دوره ای برگزار شود. میز کانتر و استند نمایشگاهی مهمترین عناصر در غرفه آرایی هستند. طراحی و چاپ این ابزارها هم بسیار مهم است و بایستی از یک طراح و چاپخانه معتبر و حرفه ای استفاده نمود.

چاپ سازه های نمایشگاهی را به کجا بدهیم؟

چاپخانه نقش هنر همان جایی است که می تواند سازه های نمایشگاهی نظیر: چاپ رول آپ، چاپ پاپ آپ و چاپ استند نمایشگاهی را انجام دهد. کیفیت و کمیت مهمترین هدف آنهاست، از این رو نه تنها در چاپ کاتالوگ، چاپ کارت ویزیت، چاپ پوستر و تمامی تبلیغات چاپی حرفه ای عمل می کند، بلکه در چاپ سازه های نمایشگاهی نیز توانمند بوده و می تواند رضایت شما را به همراه داشته باشد.

نکات مهم در طراحی سازه های نمایشگاهی

طراحی اولین عنصر مهم در جلب توجه مشتری است. باید به خاطر داشته باشید که غرفه شما توسط هزاران نفر دیده می شود و می تواند زمینه سازی برای تبلیغات و فروش شما باشد. طراحی هر یک از این سازه ها بایستی در نهایت به جذب مشتری بیانجامد. از این رو می توانید با استفاده از یک طراح و گرافیست بهترین طراحی را انجام دهید. همچنین لازم است بدانید که برای طراحی این سازه ها بایستی تمامی آیتم‌ها را درنظر داشته باشید و از بهترین رنگ ها استفاده کنید تا بتوانید به سرعت نگاه مشتری را به خودش جذب کنید. دومین عامل داشتن یک محتوای کوتاه و مفید است که مورد نیاز مشتری باشد و از طرفی او را برای اطلاعات بیشتر به طرف شما بکشد.

انواع سازه های نمایشگاهی

سازه های نمایشگاهی در انواع مختلفی طراحی، چاپ و ساخته می شوند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

رول آپ: یکی از منحصر به فردترین پرتابل نمایشگاهی است که به دلیل نصب راحت و سریع، محفوظ بودن چاپ، عدم اشغال فضا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای چاپ این ابزار می توانید از چاپخانه نقش هنر بهره مند شوید.

کانتر: میز کانتر یکی از عنصرهای اصلی در غرفه آرایی است که به منظور ارائه اطلاعات و خدمات به مشتری به کار می رود. جالب است بدانید: یکی از بارزترین ویژگی میز کانتر با میز معمولی قابلیت نصب چاپ و قابل حمل بودن آن است.

استند نمایشگاهی: استند نمایشگاهی ابزاری خاص و جذاب برای نشان داده تصاویر گرافیکی است که به دلیل قابل حمل بودن و عدم اشغال فضای زیاد در تمام غرفه های نمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

نتیجه گیری

هریک از سازه های نمایشگاهی می تواند در دیزاین غرفه های نمایشگاهی تاثیر خوبی داشته باشند. منتها لازم است بدانید: از آنجاییکه این سازه ها در فاصله نزدیکی با مخاطب قرار می گیرند، بایستی از یک چاپ با کیفیت برخوردار باشند تا جلوه بی نظیری به طرحتان داده و مشتری را تحت تاثیر بگذارد. از این رو توصیه می شود برای چاپ انواع سازه های نمایشگاهی به چاپخانه نقش هنر مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپخانه نقش هنر

طراحی ست اداری

ست اداری یا اوراق اداری به مجموعه کاغذهایی گفته می شود که در جریان امور اداری یک شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. ست اداری شامل عناصری همچون: کارت ویزیت، سربرگ، برگه یادداشت، فولدر، پاکت، سی دی و پوشه می باشد که بر اساس نیاز سازمان موردنظر انتخاب می شود. مسلما به همانقدری که طراحی دیگر ابزارهای تبلیغاتی مهم است، طراحی ست اداری هم بایستی متناسب با سبک سازمانی شما درنظر گرفته شود، برای اینکه با اصول طراحی ست اداری بیشتر آشنا شوید، با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

چاپخانه

ست اداری چیست؟

ست اداری مجموعه‌ای از کاغذهایی با طرح گرافیکی است که به منظور انجام امور اداری، مکاتبات با دیگر شرکت ها و نامه های اداری مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از ابزارهای اصلی در هر شرکت و سازمانی می باشد. در واقع ست اداری شامل موارد مهمی همچون پاکت نامه، کارت ویزیت، سربرگ و پوشه می باشد که تنوع این عناصر با توجه به نیاز هر شرکت با دیگری متفاوت است.

چرا ست اداری مهم و ضروری است!

اوراق اداری به دلیل استفاده از طرح گرافیکی، می تواند برای سازمان و شرکت شما یک جلوه بصری خاص ایجاد کند و یک امتیاز مثبت برای شرکت شما باشد. در واقع هماهنگی بین مجموعه ست اداری به نوعی نشان دهنده نوع کار، اهداف سازمانی و ویژگی های مجموعه می باشد. حال هرقدر ست اداری انسجام و نظم بیشتری داشته باشد، مخاطبان نیز آن را درک کرده و نظر مثبتی به سازمان شما خواهند داشت. از این رو ست اداری برای هر شرکت و سازمانی بسیار مهم است.

چگونه ست اداری طراحی کنیم

مهمترین و اصلی ترین آیتم، طراحی ست اداری است. استفاده از رنگبندی مناسب، فونت استاندارد و مناسب، دست در دست هم می دهد تا به نوعی تبلیغی از کسب و کار شما به مشتریان با بهترین استراتژی انجام شود، از این رو بسیار مهم است که هماهنگی ست اداری در تمام عناصر آن حفظ شود و بایستی نکات مهمی را در هنگام طراحی ست اداری رعایت کنید تا بتوانید یک طرح و جلوه بصری خاص ایجاد کنید.

رنگبندی در ست اداری

در طراحی ست اداری انتخاب رنگ مناسب، بسیار اهمیت دارد. در واقع رنگی که انتخاب می کنید بایستی با رنگ سازمانی شما هماهنگی داشته باشد. همچنین لازم است بدانید: که رنگی که انتخاب می کنید بایستی در تمامی عناصر اوراق اداری به کار برده شود، چه در کارت ویزیت، سربرگ، برگه یادداشت، کاور سی دی، فولدر و پوشه تا انسجام طراحی شما را نشان دهد.

فونت مناسبی را انتخاب کنید

فونت در طراحی ست اداری مهمترین آیتم است. این فونت بایستی ساده، خوانا و زیبا باشد تا بیننده به راحتی آن را بخواند. یکی از نکته هایی که باید آن را مورد توجه قرار دهید اینست که از یک الی دو فونت در طراحی استفاده کنید نه بیشتر. هرقدر فونت های بیشتری استفاده کنید، نه تنها جلوه خوبی نخواهد داشت، بلکه شکیل هم به نظر نمی رسد و بازخورد منفی به همراه خواهد داشت. از این رو سعی کنید بهترین فونت را برای طراحی ست اداری کسب و کارتان انتخاب کنید.

لوگو در طراحی ست اداری

لوگو در طراحی ست اداری نقش مثمر ثمری را ایفا می کند. مسلما تاکنون برای شرکت و یا سازمان خود لوگو طراحی کرده اید، یکی از نکات مهم در طراحی ست اداری درج لوگو یا آرم شرکت در تمام عناصر اوراق اداری می باشد. از طرفی لوگو بایستی در بهترین فضای طراحی درج شود، از این رو بخش بالای صفحه می تواند فضای بسیار مناسبی برای درج لوگو باشد.

چاپ ست اداری

برای چاپ ست اداری هم بایستی یک چاپخانه معتبر را انتخاب کنید تا کارهایتان را با بهترین کیفیت انجام دهد. اگر هنوز چاپخانه خوبی پیدا نکرده اید، بهتر است چاپ ست اداری را به چاپخانه نقش هنر بسپارید. کیفیت، قیمت مناسب در کنار سالها تجربه توانسته این چاپخانه را در رتبه خوبی قرار دهد. همچنین این مجموعه این توانمندی را دارد که تمامی تبلیغات چاپی شما نظیر: چاپ کاتالوگ، چاپ بروشور، چاپ کارت ویزیت، چاپ پوستر، چاپ تراکت، چاپ فلایر، چاپ پاپ آپ، چاپ استند نمایشگاهی و کارهای دیگر را به صورت فوری انجام دهد، چرا که کیفیت و سرعت دو آیتم مهم برای این چاپخانه محسوب می شود. از این رو می توانید هر کار تبلیغاتی که دارید را به این مجموعه بسپارید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپخانه نقش هنر

راز موفقیت در تبلیغات کسب و کار

موفقیت در کسب و کار باعث می شود شما به آنچه در ذهن داشتید برسید و احساس خوشایندی داشته باشید، بتوانید کارتان را وسعت بخشیده و در جهت رسیدن به اهداف بزرگتری تلاش کنید. منتها اصلی ترین راه موفقیت در کسب و کار تبلیغات منحصر به فرد و متفاوت است. تبلیغاتی که بتواند با جذب مشتریان بسیار، فروش بالایی را برای شما به ارمغان بیاورد. به عنوان مثال اگر از تبلیغات چاپی استفاده کنید می توانید با چاپ کاتالوگ، چاپ بروشور، چاپ تراکت و چاپ پوستر، مشتریان زیادی را در حوزه کاری خود جذب کنید. حال ما در این مطلب قصد داریم نکاتی مهم که راز موفقیت شما در کسب و کارتان را تضمین می کند، برایتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

چاپ کاتالوگ

برای تبلیغات شرکت برنامه ریزی کنید!

قبل از هر چیزی کمی به بازار هدفتان توجه کنید و در میان روش های تبلیغاتی که وجود دارد، یکی از بهترین آنها را برای شرکت خود انتخاب نمایید. شما می توانید تبلیغات چاپی نظیر: چاپ کارت ویزیت، چاپ تراکت، چاپ کارت ویزیت، چاپ فلایر، چاپ پوستر، چاپ ست اداری و چاپ بروشور را انتخاب کنید و با چاپ آنها در تیراژهای بالا، به تبلیغات گسترده بپردازید. منتها قبل از هرچیزی بدانید که کدام روش تبلیغات پاسخگوی نیازهای مشتریانتان می باشد و می تواند به سرعت شما را به هدفتان برساند. کافیست روشی را انتخاب کنید که دلتان می خواهد و سپس موفقیت برای شماست. نوع کسب و کار هم تعیین کننده انتخاب روش تبلیغاتی است. اگر شما یک شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی دارید، چاپ بروشور یک گزینه ایده آل برای شماست که می توانید با چاپ آن در تیراژ بالا نیاز مشتریانتان را تامین نمایید. چاپ بروشور صرفا یک مثال است و شما می توانید حتی با چاپ کارت ویزیت، چاپ پوستر، چاپ تراکت و دیگر ابزارها به تبلیغات مثمر ثمری بپردازید.

تخت گاز نرید!

هیچگونه شتابی در میان نیست! جالب است بدانید: موفقیت در کسب و کار یک نوع فرآیند است که بایستی در زمان مناسب خودش به هدف برسد. همچنین در هیچ یک از پروسه های کاری خود عجله نکنید چرا که تمام آنها به صرف وقت و انرژی نیاز دارند.

احساسی عمل کنید!

در موقعیت های بحرانی سعی کنید به خودتان مسلط باشید و تصمیماتی بگیرید که از روی عقل و منطق باشد. احساساتی شدن در هنگام تصمیم گیری فاجعه آور خواهد شد. در واقع شما فردی هستید که در راس کار قرار دارید و بایستی مسئولیت تمام چیزها را برعهده بگیرید، یک تصمیم نادرست از جانب شما کافیست تا دیگران به زحمت بیفتند و نتوانند در مسیر رشد و پیشرفت شرکت درست اقدام کنند و در این صورت است که با چالش های جدیدی روبرو خواهید شد که به ضرر شرکت خواهد بود. از این رو در هنگام تصمیمات مهم احساسی برخورد نکنید.

خودتان را برای هر اتفاقی آماده کنید!

گاهی زمین خوردن باعث می شود زودتر به اهدافتان برسید! کسی که شکست می خورد با در نظر گرفتن عوامل شکست، راههای جدید را امتحان کرده و موفق می شود. زمانیکه قصد دارید در کسب و کارتان به موفقیت های بزرگ برسید و همه چیز را دگرگون کنید، طبیعی است که گاهی اوقات همه چیز بهم بریزد. از این رو شکست وسیله ی دستیابی به اهداف و موفقیت های بزرگ است.

هدف کسب و کارتان را مشخص کنید!

سعی کنید در کسب و کارتان یک هدف مشخص و معین داشته باشید تا بتوانید از پس تصمیماتی که در آینده برای کارتان خواهید گرفت بیرون بیایید. اگر واقعا تصمیم بگیرید که به هر قیمتی هدفتان را عملی کنید باید یک هدف درست داشته باشید و برای رسیدن به آن تلاش و کوشش کنید.

متمایز رفتار کنید!

یکی از دلایل مهم موفقیت در کسب و کار متمایز عمل کردن است. اگر در کسب و کارتان جسارت داشته باشید و جزئیات مهم را کشف کنید، قطعا موفق خواهید شد. شما تصور کنید کسی که برای چاپ کاتالوگ، هیچ ایده ای ندارد و یک طراحی ضعیف و بی کیفیتی را برای چاپ به چاپخانه ارسال میکند چه فرقی با طراحی و چاپ کاتالوگ توسط یک گرافیست حرفه ای دارد؟! مسلما فرق بین این دو کار، زمین تا اسمان است. تفاوت و تمایز باعث برتری شما نسبت به دیگر رقبایتان می شود. اگر بتوانید همیشه یک ایده بکر و متمایز در جیبتان داشته باشید و آن را مطرح کنید مسلما به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید.

نتیجه گیری

این روزها کسب و کارهایی موفق عمل می کنند که از یک روش، الگو و هدف مشخصی پیروی کنند. اگر می خواهید در کسب و کارتان درست عمل کنید باید بتوانید تمامی مواردی که در این مطلب به آن پرداخته شد را درنظر بگیرید. همچنین برای تبلیغات چاپی ابزار مناسب را پیدا کرده و با چاپ آن در یک چاپخانه معتبر، یک جلوه بصری فوق العاده ایجاد کنید.

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپخانه نقش هنر

چاپ بروشور

مسلما با بروشورهای تبلیغاتی آشنا دارید و با تعدادی از آنها در داروخانه ها و یا مراکز خدماتی برخورد کرده اید! بروشور یکی از مهمترین آیتم ها در بازاریابی است و تاثیر ممتازی در برندسازی شرکت شما دارد. امروزه چاپ بروشور توسط شرکت های زیادی مورد استقبال قرار گرفته است و افراد نسبت به آن اشتیاق نشان می دهند. شاید دلیلش هم بازخورد همه جانبه از طرف مشتریان می باشد که نسبت به بروشور و کاتالوگ تبلیغاتی علاقه نشان داده و مورد استفاده قرار می دهند. برای اینکه با بروشور، چاپ بروشور و مزایای استفاده از بروشور آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چاپخانه

بروشور چیست؟

تصور کنید یک شرکت تجاری دارید و محصولات خاص، مدرن و فوق العاده کاربردی را تولید و در اختیار مشتریانتان قرار می دهید، قطعا برای معرفی محصولات شرکت بایستی به فکر یک روش خاص و کاربردی باشید تا محصولات شما را به درستی معرفی کند و یک تبلیغ مدرن و مناسب برای برند تجاری شما باشد.

قطعا بروشور یک گزینه تبلیغاتی ایده آل برای شرکت و محصولات شماست. به این ترتیب برای هریک از محصولات خود می توانید یک بروشور طراحی و چاپ کنید! به عنوان مثال: یکی از محصولات شما کرم ضد آفتاب است! این کرم دارای مشخصات اصلی، نحوه استفاده، توصیه هایی که به هنگام استفاده بایستی مورد توجه قرار گیرد، انواع کرم بر اساس تنوع پوست مصرف کننده، قیمت و همچنین نام برند تجاری شما می باشد که بایستی به دقت و ظرافت در بروشور درج شود.

همچنین در بروشورهای تبلیغاتی عکس هایی از محصول هم با کیفیت بالا درج می شود که بینهایت در تصمیم گیری مشتری تاثیرگذار است. این تنها یکی از محصولات شرکت بود، شاید محصول بعدی شامپوی جدیدی باشد که تولید کرده اید و یا هر نوع محصول دیگر! فقط کافیست محصول موردنظرتان را با مشخصات دقیق و کامل در بروشور درج کنید تا مصرف کننده بتواند با آگاهی کامل این محصول را خریداری کنید.

هدف بروشور تبلیغاتی چیست؟

در واقع هدف بروشور تبلیغاتی اطلاع رساندن به مشتری است تا بتواند به شیوه ای درست از محصول شما استفاده نماید! به بیان ساده تر، بروشور، یک مجموعه اطلاعات درست با تمام جزئیاتی است که برای مصرف کننده مهم و لازم است. از این رو می تواند درست و حسابی روی نمودار فروش شرکت شما تاثیر مثبت بگذارد.

چاپ بروشور در کدام چاپخانه؟

قطعا برای چاپ تمامی کارهای تبلیغاتی از چاپ کارت ویزیت گرفته تا چاپ کاتالوگ و چاپ بروشور، نیاز به یک چاپخانه معتبر و حرفه ای داریم و چه چاپخانه ای بهتر از چاپخانه نقش هنر! شما با خیالی آسوده می توانید کارهای چاپی خود را به این مرکز چاپ سپرده و تحویل به موقع و کیفیت را تجربه کنید.

مزایای استفاده از بروشور تبلیغاتی

  • بروشورها از حجم کمتری برخوردار هستند و غالبا در دو الی سه لت طراحی و چاپ می شوند از این رو مشتری به راحتی تمامی اطلاعات را خوانده و از آن استفاده می کند.
  • اگر بروشور از یک طراحی خوبی برخوردار باشد می تواند جلوه بی نظیری به کار بدهد و مشتریان بسیار را به سمت کسب و کار شما بکشاند.
  • یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی محسوب می شود و می تواند محصولات شما را به خوبی معرفی و تبلیغ کند.

نکات مهم در طراحی بروشور

طراحی بروشور همانند چاپ بروشور از اهمیت بالایی برخوردار است! انتخاب درست رنگ ها بر اساس شناخت علمی رنگ و روانشناسی رنگ ها در طراحی، انتخاب درست فونت و سایز نوشته هایی که قرار است در بروشور درج شود بایستی دقت کافی شود. همچنین لازم است بدانید: تصاویری که در بروشور درج میکنید نقش مهمی در بازخورد شما دارد، از این رو تصاویر با کیفیتی را انتخاب کنید، انتخاب متن هم بینهایت مهم و ضروری است! از متن های حاشیه ای و بدرد نخور اجتناب کنید و متن هایی را درج کنید که برای مصرف کننده مهم باشد و بتواند از آن استفاده نماید.

در واقع بروشور برای استفاده مصرف کننده طراحی می شود و بایستی اطلاعاتی را برایش انتخاب کنید که به راحتی بتواند از محصول استفاده نماید. همچنین جالب است بدانید: رنگ های شاد، خاص و متناسب با طراحی بروشورها در نظر گرفته شده اند. از این رو سعی کنید در انتخاب رنگ هایتان نهایت دقت را به خرج دهید تا زیباترین بروشور را طراحی کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپخانه نقش هنر

راهنمای چاپ ژورنال

تبلیغات یکی از راههای مهم و تاثیرگذار در برقراری ارتباط بین کارفرما و مشتری می باشد و اگر از یک طراح و خلاقیت خوبی برخوردار باشد می تواند بسیار مثمر ثمر باشد. در واقع هدف تمام آگهی های تبلیغاتی به نوعی آشنایی با مشتری و معرفی برند تجاری است. حال اگر بتوانید روی مشتریان خود شناخت داشته باشید، با توجه به نیاز آنها می توانید از تبلیغات تاثیرگذاری استفاده کنید. این روزها روش های متنوعی برای تبلیغات درنظر گرفته شده است که چاپ ژورنال هم یکی از آنهاست و تاثیر خوبی در کسب و کارها خواهد داشت. منتها برای اینکه بتوانید بهترین ژورنال را به مشتریان خود هدیه دهید بایستی نکات مهمی را در طراحی و چاپ فوری ژورنال رعایت کنید که ما در این مطلب می خواهیم تمام آنچه باید در چاپ فوری ژورنال بدانید را برایتان ارائه دهیم.

چاپ فوری

چه نوع ژورنالی مدنظرتان است؟

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، انتخاب نوع ژورنال است! ژورنال های تبلیغاتی در دو گروه ژورنال های عمومی و ژورنال های اختصاصی طراحی و چاپ می شوند. ژورنال های عمومی شامل مجموعه ای از چندین تبلیغ می باشد که در آن تعدادی از کسب و کارها به تبلیغات پرداخته اند و هر صفحه ای از ژورنال متعلق به تبلیغ یک کسب و کار است. این نوع از ژورنال ها به صورت عمومی تعریف می شوند و بازخورد بهتری هم دارند، به گونه ای که کسب و کارها ترجیح می دهند در این نوع ژورنال ها سرمایه گذاری کنند. ژورنال اختصاصی صرفا در یک زمینه به تبلیغات می پردازد. به عنوان مثال یک نمونه از ژورنال اختصاصی در رابطه با تبلیغ جواهری است. این سبک از کسب و کارها بیشتر از ژورنال تخصصی استفاده می کنند که تمام صفحات ژورنال تصاویری از جواهر است و اطلاعات مربوط به آن جواهری در آن درج شده است. از این رو شما قبل از هر اقدامی بایستی سبک ژورنال خود را انتخاب کنید.

نکات مهم در طراحی ژورنال

ژورنالی که طراحی و چاپ می کنید باید در دسترس تعداد مشخصی از افراد قرار گیرد. طراحی حرفه ای برای ژورنال ها یک نیاز است و باید از یک طراح و گرافیست حرفه ای بهره مند شوید یا اگر خودتان در اینکار متبحر هستید با رعایت نکاتی بهترین طراحی را انجام دهید. لازم است بدانید: تصویری که انتخاب می کنید بر روی ذهن مخاطب تاثیرگذار است و آنها از این تصاویر فرضیه سازی می کنند. هر قدر از تصاویر با کیفیت استفاده کنید می توانید نتیجه بهتری هم داشته باشید. در کنار تصویر، تیم تحریریه هم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. بایستی متن و اطلاعات لازم را در ژورنال درج کنید و بیشتر بر روی زیبایی طرح تمرکز داشته باشید. در واقع شما باید اطلاعات ساده ای را برای دسترسی مشتری در ژورنال درج کنید تا آنها بتوانند به سرعت شما را پیدا کنند. رنگ های خاص و متفاوتی را در طراحی به کار ببرید تا زیبایی چشمگیری داشته باشد. مهمترین عنصری که در جلب توجه مشتری موثر است، طراحی جلد ژورنال است که پیشنهاد می شود بهترین تصویر و طرح را برای آن انتخاب کنید.

نکات مهم در چاپ ژورنال

به همانقدری که طراحی ژورنال مهم است و باعث جذب مشتری می شود، چاپ فوری ژورنال هم مهم است و بایستی به آن توجه کرد. در این حالت تنها عنصر مهم انتخاب چاپخانه است. جنس کاغذی که برای چاپ ژورنال درنظر گرفته می شود مهم است و می تواند نظر مشتری را به خودش جلب کند. از طرفی چاپخانه نقش مهمی در چاپ فوری با کیفیت دارد. اگر هنوز چاپخانه معتبری انتخاب نکرده اید، چاپخانه نقش هنر را به شما معرفی می کنیم. این مرکز با برخورداری از ماشین آلات و تجهیزات قدرتمند و تیمی زبردست و متخصص یکی از بهترین مراکز چاپ شناخته شده است.

پخش ژورنال

یکی از مهمترین موارد پخش ژورنال است که باید با یک استراتژی همراه باشد. اصولا ژورنال ها را با توجه به تعداد مشتریان به موسسه ها و مراکزی که به ژورنال مربوط می شود پخش می کنند. به عنوان مثال ممکن است در یک مطب دندانپزشکی و یا موسسه زیبایی هم از این ژورنال ها ببینید. در واقع هدف اینست که ژورنال در محیطی باشد که افراد بتوانند روی آنها تمرکز کنند و وقت کافی برای دیدن ژورنال داشته باشند. از این رو در رابطه با پخش ژورنال دقت کافی را داشته باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپخانه نقش هنر