سفارش چاپ کاتالوگ
چاپ کاتالوگ این کتابچه جادویی همزمان با پیوند هنر و تجارت و صنعت متولد شد. به دنیا آمد تا من و شما بتوانیم با عجین کردن جادوی کلمات و زیبایی هنر مجموعهای از اوراق را تشکیل دهیم که طی یک کتابچهای زیبا و کامل دسترنجهایمان را پیش روی مخاطب قرار دهیم و به شیوهای مدرن و اثرگذار معرفی نماییم. شاید بتوان گفت؛ اصلیترین تفاوت چاپ کاتالوگ با چاپ بروشور همین است که بروشور نقش یک دفترچه راهنما را بازی میکند که برای مصرفکننده تنها یک کالا یا خدمات را توضیح میدهد تا او بداند این کالا و یا خدماتی که در مقابل چشمان خود میبیند، چگونه بهترین کارکرد خود را برای او خواهد داشت؛ اما با چاپ کاتالوگ گویی یک آلبوم خانوادگی دارید؛ تصاویر و مشخصات تکتک محصولاتتان را در قالب یک آلبوم برای مصرفکننده، فراهم میکند تا او بهجای صرف مدتزمان زیاد برای خواندن یکایک بروشورها، در یک کتابچه خلاصه در زمان بسیار کمتری همه کالاها را بشناسد و قادر شود در یک نگاه همه آن کالا و خدمات را از مقابل چشمانش بگذراند و بهراحتی مقایسه کند، درنتیجه با داشتن آگهی کامل تصمیم درستی بگیرد. با چاپ کاتالوگ شما این امکان را به مشتری دادهاید قیمت و مشخصات محصولات را بهصورت متمرکز ببیند و آزادانه و درست انتخاب نماید، او خرید بسیار خوبی خواهد داشت. مشتری راضی، بازخواهد گشت و مشتریان دیگری هم با خود خواهد آورد. رابطه برد- برد یعنی همین. مشتری مداری یعنی همینکه اجازه دهیم مصرفکننده آگاهانه انتخاب نماید.
انتخاب بهترین چاپ کاتالوگ
چاپ کاتالوگ نیز مانند بقیه محصولات چاپی که در خدمت تبلیغات و بازاریابی درآمده است برای اثرگذاری بهتر نیاز به استراتژی دارد. استراتژی که در راستای برآوردن اهداف سازمان و یا شرکت مربوطه باشد. بدین منظور بعدازآن که اهداف بازاریابی شما مشخص شد و نقش چاپ کاتالوگ در تحقق این اهداف مشخص گردید؛ در راستای آن اولین نکتهای که باید توجه شود؛ هزینهای است که برای طراحی و چاپ کاتالوگ در نظر گرفتهاید؛ زیرا هزینه در نظر گرفتهشده در انتخاب نوع چاپ و کاغذ و کیفیت و تنوع رنگ و طراحها تأثیر بسیار مهمی دارد. در گام اول به سراغ طراحی در چاپ کاتالوگ که در اثربخشی این محصول چاپی تبلیغاتی تأثیر زیادی دارد، میرویم. در طراحی نکته اولی که مدنظر قرار میگیرد؛ محصولاتی هستند که قرار است در کاتالوگ کنار هم چیده شوند. سعی کنید محصولاتی که مشابهتهایی به هم دارند را پشت سرهم قرار دهید، یا اگر یک کالا و یا خدمات که طیفی از پیشرفت و تکامل و یا تنوع طرح و رنگ دارند و همه آنها از ابتدا تا انتها در حال عرضه هست را پشت سرهم قرار دهید تا به ذهنیت سازی در ذهن خواننده کمک شود. اطلاعات که پراکنده نباشند ذهن ناخودآگاه طبقهبندی میکند، به مقایسه اقدام کرده و مشتاق به انتخاب میشود؛ اما مطالب پراکنده اثر اطلاعات ارائهشده قبلی را کمرنگ میکند. باید وقتی جرقهای زده شد هر جرقهای بعد آن، اثر قبلی را تقویت کند. جرقه هیجان و اشتیاق به خرید را لحظهبهلحظه تقویت کنید؛ آنقدر هیجان و اشتیاق را در مشتری تقویت کنید تا بالاخره انتخاب کند، وسوسه خرید مقاومت را بشکند. مأموریت کاتالوگ فروش است.
جذابترین چاپ کاتالوگ
چاپ کاتالوگ فوقالعاده با انتخاب تصاویر زیبا، فونت و رنگ متن جذاب و رنگ صفحه مناسب است که اتفاق میافتد. کاتالوگ با تنوع رنگی که دارد مخاطب را جذب میکند تا شروع به ورق زدن کند، اگر هماهنگی کاملی در آن دیده نشود، مخاطب حتی زحمت خواندن تیترها را هم به خودش نمیدهد؛ بنابراین هنگام چاپ کاتالوگ فراموش نکنید؛ شما دارید اثر هنری برای فروش محصولاتتان خلق میکنید، انگار یک دفتر نقاشی در مقابل چشمان بیننده قرار میدهید تا ورق بزند و شاهکارهای شمارا تماشا کند.
نکته بعدی به جملات انتخابی بازمیگردد؛ خلاصه اما مفید و جذاب. مخاطبان حوصله خواندن مقاله ندارند، باید وقتی ورق میزنند درهمان نگاه اول تیترهای جذاب نظرشان را جلب کند، هر تیتر میتواند او را به خواندن توضیحات بیشتر راغب کند و شما با معرفی خدمات و امکاناتی که هر کالا یا خدمت ارائه میکند، میتوانید آنها را مشتاقتر کنید. جملات باید آنقدر اثرگذار باشد که حس نیاز به آن محصول ارائهشده در وجود مخاطب بیدار و تقویت شود، میدانید زمان باعث کمرنگ شدن آثار نوشتهها میشود؛ مگر در بیدار کردن احساس نیاز در مشتری و تقویت آن بسیار قوی عمل کنید. البته میتوانید امکان دسترسی و خرید سریع را در اختیارشان قرار دهید که بلافاصله بعد از خواندن کاتالوگ و در اوج اشتیاقی که برای خرید دارند، تصمیم به خرید بگیرند و سفارش دهند. تا تنور داغ است باید نان را چسبید.
گاهی بر اساس مشتریهایی که دارید و مکانهایی که قرار است کاتالوگ ها را عرضه کنید؛ نیاز هست در چاپ طرحها و کیفیت چاپ کاتالوگ تنوع به خرج دهید. در این مواقع به تعداد موردنیاز برای هر دسته از مخاطبان و کیفیتی که نیاز دارید توجه کنید؛ زیرا این تعداد و کیفیت موردنیاز در نوع چاپ کاتالوگ و کاغذ منتخب شما مؤثر است. اگر مخاطبان خاصی دارید که باید کار باکیفیت برای آنها ارائه دهید و رنگهای خاصی باید استفاده کنید و زمان بهاندازه کافی در اختیار شما هست به چاپ افست توجه کنید؛ در این چاپ میتوانید همه موارد را داشته باشید. البته در تعداد توجه کنید؛ زیرا در تیراژ کمتر از 1000 عدد قیمت بالا خواهد بود. در ضمن شما در چاپ افست با محدودیت نوع متریال مواجه نیستید؛ درنتیجه از خلاقیت خود برای انتخاب متریال دلخواه جهت چاپ کاتالوگ خاص میتوانید بهره ببرید. البته باید خاطرنشان کنیم؛ شما تنوع چاپ نخواهید داشت یعنی اگر 3 نوع کاتالوگ سفارش دارید هر نوع آن سفارش جدایی حساب خواهد شد؛ زیرا از ساخت زینک بهره میبرد و هر زینک برای 1000 عدد ساخته میشود. البته درزمانی که بر کیفیت چاپ کاتالوگها تأکید زیادی ندارید و متریال همان کاغذ گلاسه معمول در چاپ کاتالوگ است؛ روش دیجیتال در تعداد سفارش کمتر از 400 عدد میتواند برای شما مفید باشد. درباره عرضه کاتالوگ مطلبی که خالی از لطف ندیدیم بیان کنیم؛ روشهای مؤثر تحویل کاتالوگ به مشتری است. هنگام فروش یکی از کالاها و یا ارائه خدمات به مشتری، بهترین زمان است که از روش تبلیغی چاپ کاتالوگ استفاده کنید و کاتالوگ را محترمانه در این زمان به مشتری تحویل دهید تا با بقیه محصولات شما آشنا شود؛ اما اگر خریدی اتفاق نیفتاده است، کاتالوگ همراه با محصولات چاپی دیگر مانند ساک دستی منقش به تبلیغات شما بهراحتی تقدیم مخاطب میگردد. کاتالوگ مانند تراکت نیست که کنار خیابان و یا دم در به هرکسی که رد میشود داد، برای خود کلاسی قائل است؛ چاپ کاتالوگ گرانتر از چاپ تراکت است و کاتالوگ رنگ و لعاب بیشتر و کیفیت بالاتری دارد؛ بنابراین باید در عین شکوه و متانت عرضه گردد.