چاپ کاتالوگ و چاپ فوری

در این وبلاگ قصد داریم به برسی انواع چاپ کاتالوگ و چاپ فوری بپردازیم و برخی از ویژگی ها آنها را به شما عزیزان بیان کنیم.

۳ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

اصول اصلی چاپ و چاپخانه

 ایده پردازی و طراحی

اولین قدم جمع آوری اطلاعات، توضیحات و تصاویر در مورد محصول و خدمات مورد نظر می باشد که این خود به دو قسمت تقسیم می شود . در بعضی طراحی ها از عکس ها و توضیحات با بیش ترین تعداد ممکن استفاده می شود که محدودیتی برای ایده پردازی طراح ایجاد می کند و اصطلاحاً طراحی بازار پسند به حساب می آید زیرا محصولات، قالب بر طراحی هستند ولی بعضی طراحی ها نیزهستند که مشتری با ارائه تعدادی عکس و متن، ایده پردازی طراحی را بر عهده ی خود گرافیست قرار می دهد که به آن اصطلاحاً طراحی لوکس می گویند، زیرا طراحی قالب بر محصولات است.

ایده پردازی و طراحی اولیه نیز باید متناسب با نوع چاپ باشد زیرا دستگاه های چاپی (که در قسمت بعدی درباره آن توضیح میدهیم) اصول و قوانین خاص خود را دارند. برای مثال در نوعی از مدل چاپ (افست) حتماً باید کدهای رنگی را در فایل چاپی رعایت کرده در غیر این صورت رنگ های فایل چاپ شده در چاپخانه با رنگ های فایل طراحی شده در آتلیه طراحی تطابق ندارند.

 پس از جمع آوری داده های فوق مرحله بعدی انتخاب نوع تبلیغات چاپی از طرف سازمان یا موسسه جهت آشنایی یا ارتباط برقرار کردن با مخاطبان خود می باشد. در این قسمت باید نوع کار چاپی خود را مشخص نموده تا سایز و اندازه طراحی کار نیز مشخص شود و چاپخانه با توجه به مشخصات ارائه شده توسط طراح، نسبت به چاپ اقدام نماید که این نمونه کارهای چاپی عبارتند از: لیبل، کارت ویزیت، تراکت، بروشور، کاتالوگ، پوستر، بنر، بیلبورد و ...

نکاتی مهم برای ارسال فایل چاپی به چاپخانه :

به عنوان مثال کار چاپی شما کاتالوگ تک برگ A3 می باشد. کاتالوگ مورد نظرتان باید در کانال رنگی CMYK طراحی شده و کیفیت کاتالوگ نیز باید متناسب با سایز چاپی آن باشد. در نهایت برای رعایت مارجین برش استاندارد حد فاصلی را برای کاتالوگ تعیین نموده تا کاتالوگ مناسبی چاپ شود. در آخر خروجی فایل برای ارسال به چاپخانه باید به صورت TIF باشد . با پیروی کردن این اصول شما یک کاتالوگ با رعایت تمام قوانین چاپ به چاپخانه ارائه داده اید و خروجی مناسبی خواهید داشت. طراحی و چاپ ملزم به دقت و صبر می باشد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپخانه نقش هنر

نکاتی مهم در موردچاپ کاتالوگ

علت اصلی چاپ کاتالوگ چیست؟

هدف اصلی کاتالوگ آشنایی مخاطبان و مشتریان با خدمات و کالا ها است که موجب خرید یا استفاده از خدمات ما می باشد. 

 با گسترش روز افزون خدمات وتنوع در نوع تولید و چاپ کاتالوگ بیش از بیش جایگاه ویژه ای را در بازار به دست آورده است

با توسعه تکنولوژی هر چند شکل کاتالوگ های امروز ی تغییر کرده و گاها جای خودرا به کاتالوگ های مجازی داده است ولی هرگز نتواسته است جای کاتالوگ های چاپی را بدست آورد . کاتالوگ های چاپی دارای ویژگی هایی مانند قابلیت حمل نقل ، دار بودن تضیحاتی کامل، مفید و مختصر می باشد.

یک طراحی جذاب و متفاوت

ایجاد یک طرح گرافیکی جذاب و عام پسند که منحصر به فردهم باشد اغلب یک کار دشوار می باشد حال این موضوع را در نظر بگیرید که شما از یک طراح درخواست یک طرح مد نظر خود را بکنید ولی  پس از انجام فرآیند طراحی ، طرح آمده شده با طرحیکه در نظر شما است تفاوت بسیاری خواهد داشت که این نکته تفاوت نگرش ها و سلیقه ها را می رساند  پس اولین نکته در طراحی آشنایی با سلایق مشتریان و یا بلعکس طراحان می باشد 



تفاوت های کاتالوگ با بروشور

هدف اصلی کاتالوگ ها همان طور که گفته بودیم فروش و جذ مخاطبان و در معنای اصلی بازاریابی خدمات و محصولات می باشد در صورتی که بروشور ها در بر گیرنده مطالبی هستند که بیشتر به نکات فنی و نحوه استفاده از کالاها و خدمات می پردازند  

اطلاع از محتوای کاتالوگ

معمولا در بخش های اول کاتالوگ ها از یک متن  استفاده می شود که  با گفتاری روان و ساده بدون هیچ گزافه گویی به تعریف آن خدمات یا معرفی محصولات می پردازد . بهتر است برای تهیه متن کاتالوگ از کارشناسان تولید و فروش استفاده کنیم تا با استفاده از دانستن نکات و  ویژگی ها منحصر به فرد یک محصول یا خدمات در میان رقبا از برتری ویژه ای برخوردار خواهیم بود در واقع همین مزیت ها و ویژگی ها باعث رشد در کار و افزایش فروش می شود. 


چند نکته در چاپ کاتالوگ

- استفاده از تصاویر گرافیکی و جذاب ومتناسب با خدمات و محصولات شما

- استفاده از تقدیر نامه ها به دست آمده توسط شرکت برای ایجاد اعتماد میان مشتریان و شما

- استفاده از یک چاپ با کیفیت و مناسب

- تخصیص دادن بهترین قسمت کاتالوگ به معرفی خود و راه های ارتباطی مانند ادرس، وب سایت، شماره تلفن 

- برای استفاده از تصاویرحتما از جلوهای گرافیکی مناسبی استفاده نمایید و در صورت توان سعی کنید از یک عکاس حرفه برای گرفتن عکس های صنعتی خود فراهم نمایید

- یه صحافی مناسب باعث جلب رضایت مشتریان شما ازممطالعه  کاتالوگ می شود

- باید مشخص کنید که می خواهید کارتان کلاسیک باشد یا فانتزی. یکی از قطع های مرسوم که عموما افراد از آن استفاده می کنند، قطع A4 است. می توان گفت این قطع، یک قطع کلاسیک است. البته یکی از مزایای این قطع، فضای زیاد صفحه می باشد که می توان خیلی کارها در آن انجام داد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپخانه نقش هنر

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ در بر گیرنده حجم بسیار زیادی اطلاعات مفید از یک سری خدمات و محصول می باشد که توسط یک سری موسسات یا شرکت ها تهیه می گردد تا نکات و اطلاعات مهمی را در قالب خدمات و محصولات خود  در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

در اصل یکی از اهمیت های مهم چاپ کاتالوگ این است که رابط مستقیم تولید کننده محصول یا ارائه دهنده خدمات  و مشتریان می باشد. چاپ کاتالوگ معمولا برای شرکت هایی مناسب است که یا مسئول پخش محصولات می باشند و یا حجم بالایی خرید یا استفاده از آن خدمات را دارند. کاتالوگ ها معمولا به صورت محدود چاپ و توضیع می گردد. یکی از دلایل چاپ کاتالوگ ها در جوامع امروزی این است که با افزایش سرعت انتقال مفاهیم محصولات و کاهش زمان آن موجب رونق تجارت های مختلف می شود. این رونق زمانی احساس شد که با رشد محصولات و خدمات متفاوت، دیگر محصولاتی مانند تراکت و بروشور به دلیل مشکلات فراوان مانند داشتن هزینه بالا و عدم پاسخگویی مناسب با توجه به نیاز مشتریان از چرخه تجارت جهانی کنار گذاشته شد. طراحی وچاپ کاتالوگ نزدیک به یک دهه است که در تجارت های مختلف به یک امر متداول وعادی انجام می شود . اغلب شرکت ها با تغییر رویکرد های خود دست به ارائه نوعی متفاوت از گرافیک که در برگیرنده نکات اساسی، بخش کوچکی از آموزش و تبلیغات است پرداخته اند . با گسترش استفاده از کاتالوگ در جوامع بین المللی به جایی رسیدیم که در صورتی خدمات یا محصولاتی بدون کاتالوگ ارائه شود هیچ جایی در بازار فروش و ارائه خدمات نخواهد داشت. کاتالوگ ابزار مناسبی است تا مخاطبین را راغب به خواندن و دیدن تصاویر در جهت شناخت بالاتر محصولات و خدمات، در زمان کوتاهتری کنند.

گاتالوگ ها در ابتدا به صورت بسیار ساده و تک صفحه ای و بسیار شبیه به بروشور ها بودند که اغب ابعاد استاندارد و مناسبی نداشتند . میتوان ازفرانسه به عنوان یکی از اولین کشور هایی که اقدام به چاپ کاتالوگ نمود نام برد. در ابتدا کاتالوگ ها اغلب از دوصفحه تشکیل می شدند که در برگیرنده متن ها و تصاویر گرافیکی بودند تا مفاهیم را به مخاطبین بازار هدف خود جهت شناساندن تولیدات و خدمات  بهتر آشنا کنند. 

طراحی کاتالوگ حرفه ای 

کاتالوگ حرفه ای به دو گونه متفاوت در مورد ویژگی های محصولات و خدمات شرکت ها صورت می گیرد :

طراحی کاتالوگ به صورت چند محصولی 

 طراحی کاتالوگ به صورت تک محصولی


هفت مرحله برای  طراحی کاتالوگ :

مرحله اول:در ابتدا امر به معرفی لوگو، برند یا نام و رویکرد شرکت و یا کارخانه در ابتدای کاتالوگ

مرحله  دوم: معرفی گواهی نامه ها ،استانداردها و افتخارات شرکت و نیز ایزوها CE  می پردازند

مرحله سوم: معرفی و شناساندن انواع خدمات و محصولات

مرحله چهارم: ارائه اطلاعات دقیق و جامع و راهنمایی درست جهت آشنایی مخاطبین با مشخصات فنی و خدمات ارائه شده، قابلیت های ویژه و ایجاد وجه تمایز نسبت به تولیدات دیگر رقبا.

مرحله پنجم: اضافه نمودن تصاویر جذاب و کاربردی و متن به طراحی کاتالوگ و انتخاب درست از  کلمات جهت ترقیب مخاطبین به خرید.

مرحله ششم: با توجه به مقایسه کاتالوگ تجارت  شما با دیگر رقبا یکی از مهمترین نکات، استفاده از اطلاعات دقیق و کامل و مورد نیاز مشتریانتان  در طراحی کاتالوگ می باشد

مرحله هفتم: افزودن اطلاعات کامل جهت تماس یا دسترسی مخاطبان به شما مثل: نشانی شرکت، نشانی سایت، پست الکترونیکی شرکت، شماره ی تماس، شماره فکس و ...

برخی از ویژگی های مهم طراحی و چاپ کاتالوگ  مناسب :

قابلیت حمل و نقل آسان برای استفاده از  کاتالوگ

داشتن یک خلاصه مفید و کاربردی در کاتالوگ

استفاده از تصاویر مناسب جهت برقراری ارتباط بصری در طراحی کاتالوگ

متناسب بودن تصاویر و نوشتاربرای درک بیشتر در کاتالوگ

طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای عامل ایجاد پیوند میان برند و بازار هدف



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپخانه نقش هنر