چاپ کاتالوگ و چاپ فوری

در این وبلاگ قصد داریم به برسی انواع چاپ کاتالوگ و چاپ فوری بپردازیم و برخی از ویژگی ها آنها را به شما عزیزان بیان کنیم.

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

چاپخانه

چاپخانه انواع مختلف دارد و فرآیند چاپ معمولا به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام می گیرد که از انواع روش های چاپ مستقیم می توان به چاپ افست اشاره کرد و از انواع روش های چاپ غیر مستقیم و پر طرفدار می توان چاپ دیجیتال را نام برد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه ساخت دستگاه های چاپ تعداد چاپخانه ها در شهرهای مختلف گسترش یافته است و هر یک از چاپخانه ها با شرایط و امکانات خود و ماشین های چاپ متفاوت شروع به فعالیت کرده اند. اما برای سفارش های یک کار چاپی معیارهای مختلفی وجود دارد که با اطلاع از آنها می توانید چاپخانه ای خوب و ایده آل را برای به چاپ رساندن کارهای خود انتخاب کنید.

اولین و مهم ترین نکته ای که برای انتخاب یک چاپخانه خوب باید مد نظر مشتریان قرار گیرد، سابقه کاری آن چاپخانه و تنوع در ارائه خدمات به مشتریان می باشد. بیشتر افراد ترجیح می دهند برای به چاپ رساندن کارهای تبلیغاتی خود که از طریق چاپ کاتالوگ، پوستر، کارت ویزیت، هدایای تبلیغاتی و.... انجام می گیرد به چاپخانه ای مراجعه کنند که در این زمینه حرفه ای باشد زیرا در این صورت علاوه بر این که در زمان و وقت خود صرفه جویی می کنند می توانند از یکپارچگی خدمات اطمینان داشته باشند.

دومین نکته ای که برای انتخاب یک چاپخانه خوب باید مورد توجه مشتریان قرار گیرد توجه به دستگاه های چاپ در آن چاپخانه می باشد. به نسبتی که دستگاه های چاپ به کار گرفته شده در یک چاپخانه دارای تنوع بالاتری باشد و با تکنولوژی روز دنیا مطابقت داشته باشد، علاوه بر این که کیفیت امور چاپی افزایش پیدا می کند موجب کاهش زمان به چاپ رسیدن کارهای تبلیغاتی نیز می گردد.

 

بهترین چاپ در چاپخانه پیشرفته

چاپخانه امروزی مانند مطبخ های امروزی با دیروز و گذشته خود تفاوتی بسیار دارد. قبل از آنکه قدم بر چاپخانه پیشرفته و فوق‌العاده مجهز امروزی بگذاریم، خالی از لطف ندیدیم سوار بر ماشین زمان شویم و سری به چاپخانه قدیمی بزنیم و با شیوه های چاپ های قدیمی و اتفاقاتی که در طی زمان برای آن‌ها افتاده و ماجراهایی را که پشت سر گذرانده‌اند تا امروز شما با یک تلفن بتوانید بهترین محصولات چاپی را تحویل بگیرید

 

چاپ افست

افست در واقع به حالتی از یک سیستم چاپ اطلاق می شود و در قاعده کلی افست یک سیستم چاپ بوده که امروزه به طور بسیار وسیع جهت انواع چاپ کاتالوگ ، پوستر ، کارت ویزیت فرم های عمومی و به طور کلی جهت تبلیغات و هرآنچه که یک چاپخانه قصد دارد بر روی کاغذ و با تعداد زیاد و کیفیت مطلوب چاپ شود مورد استفاده قرار می‌گیرد .

 

 

اهمیت و تاثیر رنگ بر چاپ افست

باید گفت در هر سفارش چاپی به خصوص چاپ افست رنگ خروجی بسیار مهم می باشد. از طرفی نوع نوشتار در سفارش چاپی اهمیت دارد ، دادن اهمیت به رنگ و انتخاب صحیح آن نیز بسیار اهمیت دارد. برای خوانده شدن متن باید نوشتار به صورتی باشد که خوب دیده شود. به کار بردن رنگ های مناسب در نوشتار به شکل صحیح در براورده سازی این مقوله بسیار ارجحیت دارد. در برخی موارد سفارش دریافتی شما تک‌رنگ است که در آن صورت باید با استفاده از یک رنگ مناسب، سفارش را انجام دهید؛ یعنی با استفاده از از ترام‌های متنوع در زمینه و نوشتار به خوانایی و جذابیت بهتر تیتر و متن محتوا کمک کنید. از فضای تک‌رنگ که عبور کنیم، در حالت رنگی یا سیستم 4 رنگی هم می شود جهت بیشتر خواندن متن از این امکان یعنی تضاد رنگی به خوبی استفاده کرد.

 

در انتخاب رنگ متون در سفارش چاپی این سه حالت غالبا وجود دارد:

 

نوشته رنگی است ، رنگ سفید یا همان نگاتیو هم در این وضعیت به حساب می‌آید.

محتوای متنی و خط دور در دو رنگ جداگانه است.

داخل نوشتار بی‌رنگ یا سفید و خط دور رنگی است.

اگر بخواهید از رنگ جهت خط دور کلمات استفاده کنید، باید به این موضوع دقت کنید که در فونت‌های کوچک از خط دور بیش از یک میلی‌متر استفاده نشود؛ زیرا داخل فونت را پر می‌کند و نوشته زیبا نمی‌شود، اما در قلم‌ها با شماره‌ی بزرگ‌تر می‌توان از خط دور استفاده برد.اصول چاپ افست فرایندی چند مرحله ای بوده و نیازمند مطالعه و تخصص کافی می باشد.

منبع: www.66900700.co

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپخانه نقش هنر

چاپ کاتالوگ

 

یکی از ابزارهای مهم در اطلاع رسانی و معرفی خدمات و کالا، چاپ کاتالوگ می باشد. چاپ کاتالوگ یکی از راهکارهای مفید و مناسب برای جذب مخاطب و مشتری به شمار می رود. کاتالوگ ها به طور معمول به صورت دفترچه ای به چاپ رسیده و به مشتریان ارایه می گردد.

 

اصول طراحی و چاپ کاتالوگ

در عصر امروزی طراحی کاتالوگ (Catalog Design) و امور چاپ کاتالوگ Catalog Print جهت محصولات یک شرکت تجاری که محصولات متعدد داشته و یا برای دادن خدمات به یک شرکت، طراحی و چاپ انجام می پذیرد.طراحی کاتالوگ ها دارای زوایای مختلفی بوده که از دید مشتری دارای اهمیت نمی باشد اما برای ارائه دهنده خدمات و یا چاپخانه ای که این مبادرت به طراحی کاتالوگ می کند امری مهم است. طراحی کاتالوگ ها با توجه به شیوه طراحی عموما در چند لت یا سیمی یا منگنه ای چاپ می گردند.

کاتالوگ Catalog و بروشور Brochure به یک فایل تجمیع شده از کالا و یا خدمات ارائه گردیده به واسطه شرکت شما و یا سازمان‌ های دیگر با اطلاعات جامع و کامل مورد نیاز برای ارائه دهنده کالا و خدمات اطلاق می شود.در واقع در طراحی کاتالوگ جهت افرادی که به عنوان رابطه تولید کننده ، بازار هدف و مخاطبین می باشند، جمع آوری و چاپ می گردد. اینمشتریان اصولا سفارش های انبوهی داشته و یا افرادی هستند که وظیفه پرزنت محصول را دارند. کاتالوگ ها معمولا به صورت محدود چاپ و در اختیار خریداران و شرکت ها قرار می گیرند. کاتالوگ ها گونه ای از تبلیغات در زمینه تولید و ارائه خدمات بوده که می توان آن ها را ایجاد کننده مستقیم و انتقال دهنده مفهوم و تاریخچه و محصولات شرکت بیان کرد. از ایجاد کاتالوگ تا کنون زمان زیادی نمی گذرد طراحی کاتالوگ نزدیک به یک قرن است که رواج یافته است.

 

 

نکات کاربردی در طراحی و چاپ کاتالوگ

اولین موضوعی که باید در طراحی و چاپ کاتالوگ مورد نظر قرار گیرد، هدف استفاده از کاتالوگ می باشد. در طراحی کاتالوگ می توان متناسب با نیازهای مشتری اقدام نمود. توجه به انتظارات مخاطب در سبک طراحی می تواند بازخورد های مناسب و مفیدی را در جهت معرفی و ارایه محصول یا خدمات با خود به همراه داشته باشد. به کارگیری فونت های محدود و مناسب در این زمینه بسیار تاثیر گذار است. برای جذاب تر کردن کاتالوگ می توان از سه مدل فونت مختلف، اما متناسب با موضوع کاتالوگ استفاده کرد. می توان این فونت های مختلف را متناسب با عناوین اصلی، فرعی و نوشته های موجود در کاتالوگ مورد استفاده قرار داد. یکی از موضوعات اصلی که همواره باید در طراحی کاتالوگ مدنظر قرار داد، بهره گیری از کاغذ مناسب می باشد. انتخاب جنس و سایز کاغذ می تواند بنا بر سلیقه مشتری و متناسب با موضوع و کاربرد کاتالوگ انجام شود. کاغذ گلاسه ۱۳۵ تا ۱۵۰ گرم برای استفاده در صفحه های داخلی کاتالوگ مناسب می باشد. همچنین استفاده از کاغذ گلاسه ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم برای جلد آن می تواند به کار گرفته می شود. رعایت اصول نگارشی، یکی دیگر از موارد مهم در طراحی کاتالوگ محسوب می شود. متن های موجود در آن به منظور منتقل کردن مناسب اطلاعات به مخاطبان بسیار حائز اهمیت می باشد. از موارد تاثیرگذار دیگر در این زمینه متناسب بودن طراحی کاتالوگ با نوع فعالیت کاری است. بر همین اساس باید میان نوع فعالیت کاری، محصول معرفی شده، طرح و مخاطبان، تناسب کافی وجود داشته باشد. استفاده از تکنیک های بصری نیز در طراحی و چاپ کاتالوگ می ‌تواند مفید و موثر باشد. هدف استفاده از این تکنیک ها، جلب نظر مشتری نسبت به کالای ارائه شده می باشد.

 

 

اهمیت و ضرورت چاپ کاتالوگ

امروزه اغلب مردم از طریق استفاده از فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی اطلاعات متناسب با نیازهای خود را در کمترین زمان ممکن کسب میکنند. با این وجود استفاده از این ابزارهای دیجیتالی همیشه جوابگوی نیاز آنها نمی باشد، در نتیجه در این زمینه چاپ کاتالوگ کامل و مناسب، نیاز می شود. علاوه بر این کاتالوگ ها به عنوان ابزاری تبلیغاتی و بازاریابی کم هزینه به شمار می روند. این محصولات ضمن انتقال پیام تبلیغاتی، جلب نظر مشتری، قابلیت و قدرت افزایش فروش را دارا می باشند. این محصولات با مخاطبین مورد نظر خود به صورت مستقیم ارتباط ایجاد می کنند. از کاتالوگ به عنوان ابزاری برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان به وسیله کسب و کارهای متفاوت استفاده می شود. این ابزارها به عنوان یک دفترچه راهنما برای مشتری می باشد که خدمات و محصول مورد نظر را به او معرفی و ارائه می نماید. کاتالوگ برای معرفی بهتر محصول به مشتری، حاوی مطالبی منظم و سازماندهی شده برای توصیف تمام ویژگی های کالا است که اطلاعات دقیق و مفید را در بر دارد.

 

هدف از چاپ کاتالوگ معرفی خدمات یا محصولات، انتقال اطلاعات مفید و مناسب برای راهنمایی مشتری می باشد. همچنین جذب مشتری نیز از دیگر اهداف این محصول است. از مزایای کاتالوگ میتوان به در دسترس بودن، ماندگاری و همراه بودن با مشتری را نام برد.

 

چاپ کاتالوگ مخاطب پسند

در چاپ یک کاتالوگ حرفه‌ای، رعایت نکاتی ضروری است. مهم ترین گزینه ترغیب مخاطب به خواندن تمام مطالب کاتالوگ است. این هدف از طریق دقت در چینش مطالب حاصل می‌شود. انتخاب عناوین مناسب و جذاب و نوع چاپ در این امر دخیل‌ است. پیش از چاپ، مرحلۀ صفحه‌بندی و فرم‌بندی مطرح است و دقت و تجربه در این امر باعث می شود تا کاتالوگ پس از چاپ در ترتیب صفحاتش ایرادی نداشته باشد، همچنین ویراستاری و وضعیت مارجین های برش هم در این قسمت کنترل می‌شود. رعایت همۀ اصول در نهایت به عمل چاپ منتهی می شود و چاپ کاتالوگ مهم‌ترین قسمت کار چاپخانه است.

منبع: www.66900700.co

 

 

                                       

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپخانه نقش هنر