چاپ کاتالوگ و چاپ فوری

در این وبلاگ قصد داریم به برسی انواع چاپ کاتالوگ و چاپ فوری بپردازیم و برخی از ویژگی ها آنها را به شما عزیزان بیان کنیم.

۳ مطلب در اسفند ۱۳۹۶ ثبت شده است

ویژگی های مهم یک چاپخانه

چاپخانه به چه مکانی گفته می شود

چاپخانه مکانی است که در آن ابزارهای مختلف چاپ گردآوری می‌شود. هدف اصلی در این مکان چاپ بر روی انواع سطوح است. چاپ کاتالوگ، مجله، نشریه، کتاب، بنر و ... از جمله فعالیت‌های چاپخانه‌ها به شمار می‌رود.

ویژگی‌های چاپخانه به روز و مناسب

با توجه به اینکه دستگاه‌های چاپ به عنوان مهمترین  و اصلی ترین جزء یک چاپخانه به شمار می‌روند، لذا توجه به کیفیت و ساختار آنها به عنوان یکی از مهمترین عوامل افزایش راندمان چاپخانه‌ها به شمار می‌رود.استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و به کار گیری مواد اولیه مناسب  مهمترین نکات در یک چاپخانه می باشد

 

خدمات چاپی که در چاپخانه ها ارائه می شود باید دارای مجموعه‏ای از ویژگی‌ها باشد که تمام آنها مرتبط با انتخاب دستگاه های چاپ مدرن است از جمله:

 

 

 

 

 

نکته اول : سرعت

سرعت یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک چاپخانه مطلوب به شمار می‌رود. دستگاه‌ چاپ هر چقدر سرعت بیشتری داشته باشد، تعداد صفحات بیشتری را چاپ خواهد کرد که این امر  موجب جلب رضایت مشتریان میشود.

 

 

نکته  دوم : کیفیت  و دقت چاپ

در چاپگرها اصطلاحی وجود دارد به نام دقت یا کیفیت که بیان کننده تعداد نقاط چاپ شده در یک اینچ است و با واحد (Dots Per Inch) dpi معرفی می شود که هرچه بیشتر باشد چاپ از کیفیت بالاتری برخوردار است.

 

نکته  سوم:هزینه چاپ

هزینه‌های چاپ در همه چاپخانه‌ها به یک اندازه نیست. این امر از آنجایی ناشی می‌شود که دستگاه‌های مورد استفاده برای چاپ متفاوت است. هزینه دستگاه‌ها بر اساس میزان مصرف جوهر طبقه بندی می‌شود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپخانه نقش هنر

اهمیت انتخاب یک چاپخانه مناسب


مهمترین و اولین نکته در انتخاب یک چاپخانه ی خوب برای سفارش امور چاپی، سابقه ی آن چاپخانه و تنوع ارائه خدمات به مشتریان است. به عنوان مثال بیشتر افراد ترجیح می دهند تمام امور تبلیغاتی خود را مانند چاپ گاتالوگ، چاپ کارت ویزیت، چاپ پوستر، چاپ پرچم، طراحی سایت، هدایای تبلیغاتی و ... را به یک شرکت معتبر بسپارند چراکه علاوه بر صرفه جویی در زمان می توانند از یکپارگی خدمات به بهترین نحو ممکن اطمینان حاصل کنند. علاوه بر این سابقه ی هر شرکت مهر تاییدی بر روی کیفیت خدمات ارائه شده توسط آن شرکت است.


دومین نکته مهم در انتخاب یک چاپخانه ی خوب، دستگاه های چاپ در آن چاپخانه هستند. چراکه این دستگاه های چاپ هستند که به یک چاپخانه معنا می دهند و از این رو هرچه دستگاه های چاپ جدیدتر باشند و تکنولوژی به کار رفته در آنها نوین تر باشد، علاوه بر افزایش کیفیت امور چاپی، زمان چاپ را هم به صورت چشمگیری کاهش می دهند. 


سومین نکته مهم جهت انتخاب یک چاپخانه خوب، هزینه چاپ در آن چاپخانه است. در حال حاضر با توجه به وجود چاپخانه های بسیار، هزینه های امور چاپی متفاوت بوده و به علت بازار رقابتی حاکم و شرایط فروش هر چاپخانه، هزینه چاپ موضوعی حائز اهمیت برای سفارش دهندگان می باشد. این تفاوت قیمت از دستگاه های مورد استفاده در چاپخانه ها ناشی می شود چراکه میزان استهلاک و جوهر مصرفی در هر دستگاه متفاوت بوده و این امر تاثیر مستقیم در قیمت امور چاپی خواهد داشت.


چهارمین موضوع برای انتخاب یک چاپخانه مناسب برای امور چاپی شما، تعامل شرکت با مشتریان و خدمات پس از فروش می باشد. برخورد پرسنل، مشتری مداری، کیفیت خدمات پس از چاپ و مشاوره های لازم جهت افزایش بهره وری از تبلیغات، بی شک موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود که علاوه بر رضایت بیشتر مشتریان باعث افزایش راندمان تبلیغات نیز خواهد شد.


سرعت در چاپ و تحویل به موقع امور چاپی از دیگر اهمیت های انتخاب یک چاپخانه می باشد به طوری که در برخی از مواقع سرعت امور چاپی آنچنان اهمیت پیدا می کند که شاید اهمیت تمام گزینه های دیگر را کمتر کند از این رو سرعت در امور چاپی یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک چاپخانه مطلوب به شمار می رود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپخانه نقش هنر

نقش رنگ و تاثیر آن در طراحی و چاپ کاتالوگ

 

نقش رنگ و تاثیر آن در طراحی و چاپ کاتالوگ ( قسمت اول)

 

کاتالوگ ها و بروشور ها به عنوان یک ابزار پر قدرت  تبلیغاتی به حساب می آیند که بیشترین ارتباط آنان با مشتریان از لحاظ بصری می باشد

مهمترین نکته در ارتباط بصری با دیگران، نقش تاثیر گذاری تصاویر با مخاطبان می باشد که انتخاب رنگ از اهمیت افزونی دراین ضمینه  بر خوردار است

در این مقاله به بررسی نقش رنگ ها در ایجاد ارتباط با مشتریان و بعد های روانشناسی آن صحبت خواهیم کرد

با توجه به علم روان شناسی رنگ ها مفاهیم و معنا های متفاوتی دارند مانند در بر گیرنده سن، حرفه، علایق شخصی و ... که همه این موارد در طراحی کاتالوگ ها و چاپ آن بسیار تاثیر گذار می باشند

قبل از طراحی بسته های تبلیغاتی بصری مانند کاتالوگ ها و بروشور ها  در ابتدا باید با انتخاب یک رنگ مناسب که در بر گیرنده نوع خدمات و محصولات ما باشد بپردازیم تا با توجه به علم روانشناسی بتوانیم بر مخاطبان خود تاثیر مناسب را بگذاریم

حال به برریس چند نمونه از رنگ های پر استفاده و مهم در صنعت چاپ می پردازیم

 

مشخصات  و ویژگی های رنگ سبز:

 

در علم روان شناسی رنگ سبز از طبیعت سر چشمه می گیرد و به عنوان یکی از بهترین رنگ ها برای پردازش مغز می باشد رنگ سبز به دلیل  آرامش بخش بودن معمولا در محیط های که نیاز به  آرامش و جمعی دوستانه استفاده می شود و در نماد ملت ها به عنوان  نماد شانس  سخاوت صلح جای دارد

رنگ سبز نماد:

جوانی ، آرامش ، استحکام ، خوش شانسی، صلح، طبیعت ، رشد و شکوفایی ، حیات 

 

 

مشخصات و ویژگی های رنگ آبی:

 

در علم روانشناسی رنگ آبی را نمادی از آرامش و سکون  می دانند . رنگه آبی به دلیل داشتن طول موج بلند از فواصل دور نیز قابل رویت است

استفاده از رنگ آبی  در چاپ کاتالوگ ها به شما کمک می کند تا مخاطبانی که در خواندن آن عجله دارند را دعوت به آرامش کنید. رنگ آبی پر رنگ یا همان سرمه ای معمولا در لوگو ها ی شرکتی استفاده می شود این رنگ بیشتر کاربرد جذب کنندگی دارد

رنگ آبی نماد :

آب، خنکی، آرامش، اعتماد، و راستگویی می باشد


 

مشخصات و ویژگی های رنگ قرمز :

در علم روان شناسی رنگ قرمز نمادی از هیجان می باشد رنگ قرمز جزو الین رنگ هایی است که مغز در اولین رویت به پردازش آن می پردازد

اسفاده از رنگ قرمز در چاپ کاتالوگ ها باعث ایجاد احساس فوریت در آن قسمت کند

رنگ قرمز نماد :

خطر ، عصبانیت، هیجان ، سرعت ، سختی

 

 

در این مقاله به بررسی سه نمونه از رنگ های پر کاربد در صنعت چاپ و تبلیغات بصری مانند چاپ کاتالوگ و.... پرداختیم و در قسمت بعدی به بررسی دیگر رنگ ها می پردازیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
چاپخانه نقش هنر