چاپخانه به چه مکانی گفته می شود

چاپخانه مکانی است که در آن ابزارهای مختلف چاپ گردآوری می‌شود. هدف اصلی در این مکان چاپ بر روی انواع سطوح است. چاپ کاتالوگ، مجله، نشریه، کتاب، بنر و ... از جمله فعالیت‌های چاپخانه‌ها به شمار می‌رود.

ویژگی‌های چاپخانه به روز و مناسب

با توجه به اینکه دستگاه‌های چاپ به عنوان مهمترین  و اصلی ترین جزء یک چاپخانه به شمار می‌روند، لذا توجه به کیفیت و ساختار آنها به عنوان یکی از مهمترین عوامل افزایش راندمان چاپخانه‌ها به شمار می‌رود.استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و به کار گیری مواد اولیه مناسب  مهمترین نکات در یک چاپخانه می باشد

 

خدمات چاپی که در چاپخانه ها ارائه می شود باید دارای مجموعه‏ای از ویژگی‌ها باشد که تمام آنها مرتبط با انتخاب دستگاه های چاپ مدرن است از جمله:

 

 

 

 

 

نکته اول : سرعت

سرعت یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک چاپخانه مطلوب به شمار می‌رود. دستگاه‌ چاپ هر چقدر سرعت بیشتری داشته باشد، تعداد صفحات بیشتری را چاپ خواهد کرد که این امر  موجب جلب رضایت مشتریان میشود.

 

 

نکته  دوم : کیفیت  و دقت چاپ

در چاپگرها اصطلاحی وجود دارد به نام دقت یا کیفیت که بیان کننده تعداد نقاط چاپ شده در یک اینچ است و با واحد (Dots Per Inch) dpi معرفی می شود که هرچه بیشتر باشد چاپ از کیفیت بالاتری برخوردار است.

 

نکته  سوم:هزینه چاپ

هزینه‌های چاپ در همه چاپخانه‌ها به یک اندازه نیست. این امر از آنجایی ناشی می‌شود که دستگاه‌های مورد استفاده برای چاپ متفاوت است. هزینه دستگاه‌ها بر اساس میزان مصرف جوهر طبقه بندی می‌شود.